Mary Poppins

Waarschijnlijk komt deze naam je wel bekend voor. Mary Poppins is een boeken serie die ook verfilmd is door Disney.


Mary Poppins is een oppas in Londen. Mary Poppins heeft altijd haar paraplu bij zich, maar onderscheidt zich door de magische krachten die ze vooral inzet bij de uitoefening van haar functie als kinderjuffrouw. Overigens dient haar paraplu ook als magisch transportmiddel. Ze houdt van kinderen, maar kan als dat nodig is streng optreden. Ze is, zoals in de boeken wordt omschreven, perfect in elke zin van het woord.

Ik denk dat het je nu wel bekend voor komt? Misschien heb je de film nog nooit gezien maar er is nu ook een Nederlandse musical van gemaakt:

Zelf heb ik de film heel vaak gezien en ik vind hem nog steeds heel leuk. En woensdag ga ik naar de musical! Ik heb er heel veel zin in en ik zal een stukje schrijven over hoe ik de musical vind! Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe het decor eruit ziet en hoe het verhaal in de musical verwerkt zit.

Wat vinden jullie van Mary Poppins?

Een gedachte over “Mary Poppins

Geef een reactie

