Ballet

Dit keer weer iets wat te maken heeft met lifestyle namelijk mijn grootste hobby: dansen en dan specifiek: Klassiek ballet.

Ik zit al vanaf ongeveer mijn 7e op ballet. Omdat mijn vriendin ook op ballet zat wilde ik er ook op. Ik zat op ballet bij een soort cultureel centrum. Na een paar jaar opende mijn ballet juf haar eigen ballet school en daar dans ik nu nog steeds.


Dit is een foto van toen ik nog jonger was nu heb ik een zwart pakje, een panty en het rokje is weg ;)

Een keer in de 2 jaar is er een grote voorstelling in de schouwburg in Middelburg. In die twee jaar hebben we ook nog allerlei kleine voorstellingen. Misschien denk je dat je dan altijd in een tutu moet maar dat is niet zo, tenminste bij mij. Ik heb wel een paar keer in tutu gedanst maar niet iedere voorstelling:

Een optreden in een kerk met kerst, ik ben degene die helemaal links staat hier was ik ook nog jonger.

Toen ik 12 jaar was mocht ik op spitzen dansen. Normaal dans je op gewone platte balletschoentjes maar toen mocht ik ook op spitzen dansen. Bij ons in de les dansen we meestal een kwartier op spitzen en de rest op platte schoentjes. Soms dansen we een hele les op spitzen maar dat doen we niet zo vaak. Ook heb ik in de afgelopen voorstelling een paar dansen op spitzen gedaan:

Let niet op de kostuums want ik was een boer ;)

Mijn spitzen:

Eerst danste ik 2x in de week maar nu dans ik nog maar 1x in de week omdat ik het ook druk heb met school. In ieder geval vind ik het nog steeds heel leuk om te doen en vind ik het ook mooi om ernaar te kijken.

De meeste mensen verwachten niet dat ik op ballet zit maar het is echt niet zo dat er alleen maar tutjes op ballet zitten en dat je altijd in tutu je moet gewoon in een pakje dat is alles ;P

Wat vinden jullie van ballet?

11 gedachtes over “Ballet

    • Hmmm, tips heb ik niet echt. Het ligt denk ik vooral aan je voeten, ik zelf heb bijvoorbeeld niet echt sterke voeten :P Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt! (:

  1. ballet is egt tog (: ik doe het nou 10 jaar en ben het nog steeds niet beu, sinds 2jaar doe ik op spitzen maar dat doet zo veel pijn ;s heb jij dat ook of ligt da aan mij?(:

  2. I ♥ ballet!

    Ik zit nu alweer 14 jaar op ballet (ondanks dat ik zwaar slechthorend ben) en ik blijf het GE-WEL-DIG vinden!

    Ik begon met klassiek – na 4 jaar ben ik overgestapt naar JAZZ. Vervolgens miste ik klassiek dus heb ik 2 jaar gecombineerd: JAZZ en Klassiek. Maar daarna vond ik toch wel weer genoeg Klassiek (in dit 2 jaar heb ik ook op spitzen gelopen). Toen heb ik voor Modern gekozen, JAZZ blijf ik sowieso doen.

    Dit jaar voor het eerst 3 lessen in de week! 2x JAZZ en 1x Modern. I LOVE IT =D

    • Wat knap dat je ondanks dat je slechthorend ben toch danst! Ik heb ook een tijd op modern gezeten en ook dat vond ik heel erg leuk, alleen jammer genoeg stopte de lerares er mee, maar ik zit nog steeds op klassiek!

      • Dankjewel Jasmijn, dansen is echt mijn passie. Ik vind het zo erg leuk om te doen. Elke keer als ik niet kan gaan baal ik hier altijd zo erg van, helaas kan ik nu niet altijd meedoen – er zit veel irritatie in mijn knie waardoor ik nu al 6 weken niet heb kunnen dansen. Erg vervelend natuurlijk. Dus ik kijk echt uit naar de tijd waarbij ik eindelijk weer kan dansen!

        Maar superleuk dat je nog steeds op klassiek zit. Klassiek is voor mij wel net iets lastiger dan JAZZ en Modern. Dat komt omdat de muziek dan ook wat rustiger is, waardoor ik soms verkeerd tel (ik tel altijd mee in mijn hoofd – automatisme).

        Bij welke balletschool zit jij? En waar eigenlijk?

      • Wat vervelend van je knie! Ik heb de laatste tijd ook dat ik af en toe niet kan gaan doordat ik het zo druk heb met school. Een ook erg knap dat je mee telt in je hoofd! Ik zeg liever niet via internet waar ik dans enzo, maar ik kan je anders wel een mailtje sturen? Mijn emailadres is: jasmijnbeauty@hotmail.com

Geef een reactie

