Fimo canes

Houd je van nagellak en nail-art? Dan kan je fimo cane’s vast ook wel.

Fimo canes zijn kleine schijfjes met verschillende figuurtjes gemaakt van fimo klei die je op je nagels kunt plakken. Je hebt fimo canes in verschillende vormen en met verschillende printjes een paar voorbeelden:

Fimo canes in stukjes gesneden:

De staafjes worden dus van fimo klei gemaakt. In lange staafjes worden ze verkocht maar wat nog handiger is, je kan ze ook in kleine plakjes kopen. Bijvoorbeeld van Essence:

Je kan zelf ook fimo canes maken, het enige wat je nodig hebt is fimo klei! Op youtube kan je veel filmpjes vinden over hoe je fimo canes moet maken:

Maar hoe breng je fimo canes nou op je nagels aan?
Wat heb je nodig:
– Nagellijm
– Fimocanes
– Nagellak (basecoat, kleurtje, topcoat)

Stap 1:
Je begint met het lakken van je nagels en laat ze goed drogen minstens vijf minuten.

Stap 2:
Breng een beetje nagellijm aan op de fimo cane en breng hem op je nagel aan. Druk hem even aan en wacht tot de lijm droog is.

Stap 3:
Je kan er topcoat over heen doen maar bedenk wel dat de fimo cane dan gaat glimmen. Als je dit niet wilt moet je gewoon topcoat op doen voordat je de fimo cane aanbrengt.
Nagellak lijm van Essence.

Mijn zusje maakt ook heel veel dingen met fimo klei en toen ze van fimo canes hoorde heeft ze er een paar voor mij gemaakt:

Ze heeft ze in op een kartonnetje en met folie erover verpakt.
Boven: Citroentjes
Midden: Smilies, bloemetjes, bloemetjes
Onder: Vlindertjes (deze heeft ze wel gekocht maar ik mocht er een paar hebben!) , bloemetjes.

Ik heb ze nog niet op mijn nagels gehad maar ik ga het binnenkort doen! 

(Ik heb dit bericht een hele lange tijd terug geschreven en ik dacht dat ik hem al een keer gepost had maar dit was niet zo, dus post ik hem nu, maar de schrijfstijl kan een beetje anders zijn dan de berichten die ik nu schrijf, toch hoop ik dat jullie dit een leuk bericht vinden ;))

6 gedachtes over “Fimo canes

    • Er is niet echt een bepaalde winkel die ze verkoopt, essence heeft een potje met fimocanes en verder kan je het beste op internet kijken voor fimo canes, of ze zelf maken.

  1. Hoi,

    Mijn vrouw maakte ze ook altijd zelf, maar toen zag ik laatst een pakket van 50 canes voor maar 10 euro. Ik had dat gevonden via marktplaats bij iemand die discodarling heet.

    Groetjes

    • hey johan

      ik lees juist uw reactie hier boven.
      kan je ms messchien kunnen zeggen waar je dat pakket van 50 canes voor maar 10euro heb gezien en precies te plaats of site?

      groetjes

Geef een reactie

