Zijwaartse vissengraatvlecht

Vandaag ga ik jullie een kapsel laten zien wat ik de laatste tijd best vaak in mijn haar doe. Een zijwaartse vissengraatvlecht.

Ik heb al een keer eerder een filmpje gemaakt over hoe je een vissengraatvlecht maakt. Het is helemaal niet moeilijk en ik vind dat het net iets leuker staat dan een gewone vlecht.
Bij een vissengraatvlecht gaat het erom dat je twee plukken haar pakt en iedere keer pak je van de linker pluk en klein plukje, je gaat over beide losse plukken heen en je stop hem bij de andere pluk. Misschien klinkt het ingewikkeld maar dat is het niet!

Je kan op verschillende manieren een vissengraat vlecht maken: een gewone los vissengraat vlecht die op je rug hangt, een ingevlochten vissengraatvlecht en wat ik nu dus heb gedaan: een zijwaartse vissengraatvlecht.

Zoals je ziet hangt de vissengraat vlecht over mijn schouder.

Maar hoe maak je nou een zijwaartse vissengraatvlecht?
– Als eerste moet je zorgen dat je haar goed door geborsteld is, dit is echt heel belangrijk. Als je dit niet doet en je begint met vlechten dan zul je merken dat je haar na een tijdje in de knoop raakt.
– Als je haar goed doorgeborsteld is moet je al je haar naar een kant doen, bij mij hangt mijn vlecht links omdat ik een schuine pony/ lok heb die ik laat groeien.
– Nu verdeel je je haar in twee plukken en begin je met het vlechten van je haar. Je krijgt het mooiste effect als je de plukken waar je mee begint het grootste pakt. En naarmate je naar beneden vlecht is het het mooiste als je steeds kleiner plukken pakt.
– Wat ik altijd doe is net zolang door vlechten tot dat ik nog maar een klein beetje los haar over heb. Dan doe ik er een doorzichtig elastiekje in.
– Wat ik als laatste nog doe is mijn lok met een schuifspeldje vast zetten. Als je geen lok hebt hoef je dit natuurlijk niet te doen.

In het begin is het misschien een beetje lastig omdat je nog niet helemaal door hebt hoe je precies moet vlechten maar als je het steeds vaker doet wordt het ook steeds makkelijker. Ik doe er ongeveer vijf minuten over.

Wat ook leuk is om de vlecht nog net iets extra’s te geven is om een leuke bloem in je haar te doen.

Dit is dus de manier waarop je een vissengraat vlecht maakt.

Ik had voor gister trouwens een bericht ingepland maar om een of andere reden is deze niet online gekomen. En dan is er nog een probleem, ik heb pas het filmpje met de antwoorden op de Q and A gemaakt en bewerkt maar, het bestand is groter dan twee gigabyte dus duurt het 900 minuten! Ik zal binnenkort het filmpje opnieuw opnemen en dan online zetten, sorry daarvoor!

Wat vinden jullie van een zijwaartse vissengraatvlecht?

6 gedachtes over “Zijwaartse vissengraatvlecht

    • Misschien moet je eens proberen om je haar te stijlen? Ik heb ook vrij dik haar en als ik het stijl gaat het meestal ook iets beter (;

Geef een reactie

