Gebroken oogschaduw pressen

Stel je hebt een hele mooie oogschaduw die ja vaak gebruikt en je laat hem vallen, of tewijl je hebt een oogschaduw en hij is gebroken. Natuurlijk is dit erg vervelend maar je kan je oogschaduws op een simpele manier weer maken: je oogschaduw pressen!

Natuurlijk ben ik weer zo stom geweest om een oogschaduw die ik best vaak gebruik te laten vallen.

Essence 03 Star light.

Wat heb je nodig?
– Een pipetje, spuitje
– Alcohol, minstens 70%
– Een muntje
– Servetje / tissue

Stap 1:


Verbrokkel de losse oogschaduw deeltjes en leg ze op de plek waar ze moeten komen.

Stap 2:

Je gaat nu de alcohol gebruiken, doe de alcohol in een pipetje of zoals ik heb gedaan in een spuit.
Nu moet je een paar druppeltjes alcohol in de losse deeltjes oogschaduw spuiten. Het ligt eraan wat voor spuitje of pipetje je gebruikt maar bij een spuit zoals deze moet je ongeveer 2 a 3 druppeltjes gebruiken en bij een pipetje ongeveer 5 druppeltjes. Je moet zelf een beetje proberen hoeveel druppeltjes erbij moeten, het moet een beetje vochtig zijn.

Stap 3:

Gebruik hiervoor een muntje, ik heb een muntje van vijf cent gebruikt. Je moet zelf even kijken hoe groot het vlak is dat je moet pressen. Bedenk wel dat je bij muntjes van 10 en 20 cent ribbeltjes in je oogschaduw krijgt omdat er ribbeltjes aan de rand van de munt zitten.
Pak een tissue of servetje en doe deze om het muntje, zorg dat het servetje goed strak zit.

Stap 4:

Druk nu met het muntje op de losse deeltjes oogschaduw met alcohol. Na een of twee keer drukken zie je al dat de oogschaduw weer ‘vast’ gaat zitten.

En dat is het! Je oogschaduw word waarschijnlijk niet meer helemaal egaal en perfect, maar je kan hem in ieder geval weer gebruiken. Als je net als mij een oogschaduw met een patroon erin hebt (de krullen) zie je wel een groter verschil dan wanneer de oogschaduw een plat vlak is.

Hier nog een swatch om te laten zien dat de kleur er nog precies hetzelfde uit ziet als ervoor!

2 gedachtes over “Gebroken oogschaduw pressen

  1. Echt een handig tip, ik wist helemaal niet dat dat kon ja! En ik weet niet of ik dit al een keer gezegt heb maar ik geloof het niet haha, maar je vertelde een keer dat jij mij al volgt vanaf kennisnet. Dat vind ik echt super leuk, echt een compliment dat je mn blog al zo lang leuk vind! En jij hebt ook echt een leuke blog! xxx

Geef een reactie

