Nail-art

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten als jullie mijn blog volgend, is dat ik heel erg van nail-art hou. Ik maak vaak iets op  mijn nagels, en ik heb ondertussen al meer dan 100 nagellakjes. Vandaag ga ik jullie de ins and outs over nail-art vertellen.

Je ziet tegenwoordig veel nail-art. Sommige maken zelfs hele kunstwerken op hun nagels. Het enige wat je voor nail-art nodig hebt is: Nagellak en iets om figuurtjes mee te maken. Natuurlijk hoef je niet gelijk heel veel nagellak en handige nail-art tools te kopen want in het begin zal het waarschijnlijk tegenvallen.
Waar je het beste mee kan beginnen is: je nagels lakken. Dit klinkt misschien heel simpel, maar het is nog best moeilijk om je nagels netjes te lakken. Bij een netjes gelakte nagel zie je geen strepen, geen belletjes, geen klontjes en het belangrijkste: geen nagellak op je nagelriemen. Daarom is het belangrijk om dat eerst goed te oefenen want dat is de basis. Oefen het ook vooral met de hand waar je niet mee schreeft, dit is lastig maar als je veel oefent word het vanzelf makkelijker.

Als je je nagels mooi kan lakken, kan je een stap verder gaan: simpele dingen op je nagels proberen. Denk hierbij aan: streepjes, stipjes en noem maar op. Waar ik mee begonnen ben zijn stipjes tussen twee streepjes en zebra-print nagels. Het belangrijkste is: oefenen. Want als je veel oefent word je steeds beter.
In het begin kan je simpele dingen nog met een satéprikker doen maar op een gegeven moment werkt dit niet meer zo fijn. Daarom heb je speciale: nail-art tools. Dit zijn spullen die handig zijn om te gebruiken bij nail-art. Bijvoorbeeld een dottingtool of een striper. Met een striper zet je streepjes en met een dottingtool zet je stipjes. Dit hoef je niet gelijk te kopen, gebruik bijvoorbeeld een potloodje als dottingtool en een oud eyeliner kwastje als striper, hieronder zie je een filmpje waarin ik laat zien hoe je zelf nail-art stickertjes kan maken en hoe je op verschillende manieren nail-art tools kan maken:

 

Als je echt veel met nail-art doet zou ik toch stripers en dottingtools kopen. Ik zelf heb een striper die ik voor verschillende kleuren nagellak gebruik maar ik wil er binnenkort meer gaan kopen, ook heb ik pas een dottingtool gekocht en ik ben er erg blij mee. Er zijn superveel verschillende dingen te doen met nail-art zo kan je bijvoorbeeld ook fimocanes kopen, dit zijn staafjes van fimoklei waar je kleine plakjes van af kan snijden en deze kan je op je nagels plakken.
Weet je niks om op je nagels te maken? Kijk dan eens rond op internet, op youtube bijvoorbeeld staan een heleboel nail-art tutorials. Ook kun je kijken op site’s als: http://fuckyeahprettynails.tumblr.com en het girlscene forum bijvoorbeeld.

Nail-art is in ieder geval heel leuk om te doen, en het ziet er heel leuk uit. Doe jij ook aan nail-art?

2 gedachtes over “Nail-art

  1. Ik doe ook aan nail-art! (:

    Alles wat ik recent gedaan heb aan nail-art kun je zien op mijn blog.. (: bite-the-cake.blogspot.com

    Ik hoop dat je wilt kijken en een berichtje achter laat (;

    xx Inge

Geef een reactie

