Dottingtool

Laatst vertelde ik jullie al over handige nail-art tools, de dottingtool is er daar een van. Een dottingtool is handig om stipjes te zetten die allemaal even dik en groot zijn. Met een dottingtool wordt nail-art een stuk makkelijker. Vandaag ga ik jullie mijn dottingtool laten zien en ik laat jullie zien hoe je een dottingtool moet gebruiken.

Ik heb een dottingtool van Essence. Van Essence is er maar een maat, een vrij kleine. Maar zoals ik net al zei heb je ook grotere dottingtools en zelfs nog kleinere. Je kan kiezen uit verschillende kleuren, van Essence hebben ze roze, paarse en blauwe. Dottingtools zijn heel handig, maar hoe gebruik je ze?

Klik op het plaatje voor een scherpere versie.

Stap 1: Laat een beetje nagellak van je kwastje af druppen op een papiertje.
Stap 2: Doe je dottingtool in de nagellak en zet stipjes.

Meestal droogt de nagellak al snel op en kan je weer in andere nagellak, maar om er zeker van te zijn dat er geen oude nagellak meer op zit kan je de dottingtool het beste even schoonmaken. Dit is heel makkelijk, gewoon wat nagellakremover op een watje doen en dan om het bolletje heen wrijfen. Bij grotere dottingtools gaat dit beter dan bij kleine, maar zo maak je een dottingtool schoon.

Ik ben erg blij  met mijn dottingtool, vooral omdat ik nu niet meer moeilijk hoef te doen met stokjes en schuifspeldjes. Een dottingtool van Essence is maar 1,29 en te koop bij het kruidvat.

4 gedachtes over “Dottingtool

  1. Heee!

    Je zegt dat je paarse, roze en blauwe Dottingtools hebben. Maar kan je ze voor elke kleur nagellak gebruiken? Of heb je als je een paarse koopt, paarse stipjes?

    Groetjes!

    • Ja je kan iedere dottingtool voor iedere kleur nagellak gebruiken! De kleuren paars, roze en blauw zijn alleen de kleuren van de handvaten.

Geef een reactie

