Trend: De Vlecht

Vorig jaar zag je al steeds meer vlechten en vlechtjes en dit jaar zie je weer heel veel vlechten. Vandaag ga ik jullie een paar foto’s van verschillende soorten vlechten laten zien en laat ik jullie een paar mooie vlechten zien.

Eerst zag je nog niet zoveel variatie in vlechten maar nu heb je een heleboel verschillende manieren om je haar te vlechten. Een paar voorbeelden: De gewone vlecht met 3 strengen, de vlecht met 4 strengen, de vlecht met 8 strengen, de vissengraatvlecht, de watervalvlecht en ga zo maar door. Op youtube en andere site’s staan heel veel tutorials over hoe je moet vlechten. Zelf heb ik ook al een paar filmpjes over hoe je je haar moet vlechten:

De watervalvlecht:

Een speciale vissengraatvlecht:

Er zullen vast nog meer filmpjes komen. Ook een handig filmpje is dit filmpje van letsmakeitup, hierin worden een heleboel verschillende vlechtsoorten laten zien:

Verder zijn er natuurlijk nog veel meer manieren om te vlechten hier nog een paar inspiratie plaatjes:

Dit lijkt misschien moeilijk maar dit is heel simpel om te maken, je maakt twee normale vlechten aan beide kanten van je hoofd, hierna leg je ze over je hoofd heen en maak je de uiteindes vast. Stop de uiteindes een beetje onder de vlecht die van de andere kant komt.

Dit is een hele strakke vissengraatvlecht. Zo’n vissengraatvlecht maak je door hele kleine plukjes te gebruiken en door ze heel strak aan te trekken.

Dit is een iets moeilijkere vlecht. Begin aan de zijkant van je hoofd met invlechten. Vlecht naar de andere zijkant van je hoofd. Let op: je moet maar vanaf een kant invlechten, de onderkant. Als je klaar bent zet je je haar weer vast met schuifspeldjes.

Bij deze vlecht begin je vanaf een zijscheiding te vlechten. Ook hier vlecht je weer in maar dit keer ook weer alleen vanaf de zijkant. Pak dunne plukjes zodat de vlecht niet te dik wordt. Begin vanaf je oor gewoon te vlechten zonder invlechten.

Dit waren een paar filmpjes en plaatjes van vlechten, de uitleg bij de plaatjes is niet zo duidelijk maar misschien maak ik over een paar plaatjes een tutorial. Als jullie een look willen zien laat dan een berichtje achter in de comments.

4 gedachtes over “Trend: De Vlecht

  1. hoi jasmijn
    wat een ontzettend leuke site
    ik zocht op filmpjes om vlechten te maken en zo kwam ik hier uit
    mijn dochter van 5 heeft prachtig heel lang haar
    en ik wil dit weekend zeker die prachtige waterval vlecht maken

    ik zal zeker nog af en toe eens langskomen op je site om inspiratie op te doen

    groetjes leonie

  2. Wat leuk! Ik ga binnenkort naar een galadiner en ik moet nog uitzoeken wat ik met mijn haar ga doen. Ik dacht, ik zoek even op internet, en kwam direct hier terecht. Leuke site! Vooral leuk om inspiratie op te doen, want je kan zoveel doen met lang haar, alleen heb ik zelf niet altijd genoeg ideeën. Maar met jouw site gaat het zeker lukken (;
    bedankt!

    • Dank je wel! (: Ik probeer zoveel mogelijk verschillende dingen te doen en ik vind het altijd leuk om dingen met mijn haar te doen (:

Geef een reactie

