How to: Letterbak pimpen

Misschien heb je geen idee wat een letterbak is, maar dat ga ik vandaag uitleggen en ik laat jullie zien hoe je een letterbak leuk op kan pimpen. Ik heb zelf een wit geschilderde letterbak en ik vond het wel eens tijd om deze een beetje op te pimpen. Als je de plaatjes in het groot wilt zien moet je even op het plaatje zelf klikken!


Dit is een letterbak. Een letterbak is vrij ouderwets je ziet het tegenwoordig niet meer zo veel. Je hebt verschillende letterbakken in verschillende vormen en met vakjes in verschillende maten. In mijn letterbak zitten vooral veel kleine vierkante vakjes. In een letterbak kan je beeldjes zetten. Vroeger spaarde ik altijd beeldjes, nu spaar ik ze niet meer maar ik vind het wel leuk om ze neer te zetten. Toch vond ik dat mijn letterbak een beetje te vol stond en dat hij een beetje saai was.


Als eerste heb ik mijn letterbak helemaal leeggehaald. Mijn beeldjes heb ik gesorteerd. Sommige beeldjes doe ik weg, sommige bewaar ik maar leg ik ergens anders en sommige zet ik weer terug in mijn letterbak.


Hierna heb ik leuke plaatjes opgezocht op internet. Deze plaatjes heb ik allemaal in een word bestandje bij elkaar gezet en uitgeprint. Wat handig is om te weten is dat je in word de maat van het plaatje aan kan passen. Van te voren had ik een de maat van de kleine vierkantjes opgemeten zodat ik die maat alvast in kon voeren.


Hierna is het een kwestie van passen en meten. Eerst heb ik gekeken waar ik welk plaatje wilde. Hierna heb ik de vakjes opgemeten en de plaatjes uitgeknipt.


De meeste plaatjes pastten precies in de vakjes maar sommige waren net iets te klein waardoor ze omvielen. Daarom heb ik een klein stukje plakband dubbel gevouwen en deze op het papiertje geplakt. Hierna kan je het papiertje op het hout van de letterbak plakken en blijft het papietje goed zitten.


En zo ziet het er dan uit met twee plaatjes. De plaatjes zijn precies hetzelfde maar de onderste heb ik horizontaal gedraaid in word, waardoor hij er toch iets anders uit ziet.


Hier heb ik de andere plaatjes erin gedaan. Ik heb niet in ieder vakje een plaatje gedaan, dat vond ik te druk worden. Ook heb ik een paar van mijn beeldjes terug gezet sommige in een leeg vakje en sommige in een vakje met een plaatje. Mijn letterbak ziet er nu veel mooier uit, rustiger en de kleuren passen goed bij de rest van mijn kamer. Zo zie je maar dat je van iets ouderwets ook iets hips kan maken.
Als je ook een letterbak wilt, kan je eens aan je opa of oma vragen of zij nog een letterbak hebben die jij mag hebben maar op site’s als marktplaats.nl vind je ook letterbakken. Je vind ook letterbakken in de vorm van bijv. hartjes.

Als je een plaatje die ik heb gebruikt in het groot wil zien of als je het plaatje gewoon op wil slaan laat dan even een berichtje achter in de comments, dan stuur ik je het plaatje in het groot.

Wat vinden jullie van een letterbak, ouderwets of niet?

4 gedachtes over “How to: Letterbak pimpen

Geef een reactie

