Hema matte topcoat

Vorig jaar was ik wanhopig op zoek naar een matte topcoat en het liefste die van de hema. Ik heb iedere hema afgezocht en uiteindelijk heb ik ze gevonden: de matte topcoats van de hema. Omdat ik er nog nooit een review over heb geschreven ga ik dat vandaag wel doen.

De topcoat zit niet in een kartonnen doosje zoals de 
hema lakjes wel zitten. De nagellak is gewoon los te 
koop. Op het flesje staat duidelijk: top coat matt. 
Deze topcoat maakt je nagels dus mat, tenminste
dat zegt hema. Maar is dat ook wel zo? De verpakking
ziet er in ieder geval goed uit. De topcoat ziet er al 
anders uit dan een normale topcoat. De nagellak in 
het potje is niet doorzichtig en een beetje wit van 
kleur. De nagellak is qua substantie ook iets dikker
dan normale nagellak. Maar nu over naar de 
kwaliteit van deze nagellak, want op het potje staat:
‘transforms any nailpolish from high gloss to matt’

Als eerst moet je je nagels natuurlijk gewoon lakken met een basecoat en met een kleurtje. Ik heb de kleur ‘What’s with the Cattitude?’ van Opi op mijn nagels. Wat je wel moet doen voordat je de matte topcoat aanbrengt is: je nagels goed laten drogen. Al je dit niet doet word de nagellak namelijk niet mat omdat de topcoat en glimmende nagellak zich dan mengen.

Dit is de nagellak gewoon zonder een normale topcoat en zonder de matte topcoat. Ik heb twee laagjes aangebracht en deze goed laten drogen. Nu ga ik er een laagje matte topcoat overheen aanbrengen.

Glimmend

Ringvinger met matte topcoat

Al mijn nagels met matte topcoat

Zoals je hierboven ziet zie je wel verschil. Ik heb op alle foto’s met een mat effect twee laagjes matte topcoat aangebracht. Je ziet zeker verschil vooral in het echt, op foto’s komt het minder goed over. Toch vind ik het effect een beetje tegen vallen. De nagellak is niet helemaal mat, en dat hoort het wel te zijn. Nu heeft het meer een satijn glans.  

Wat heel fijn is aan deze topcoat is dat hij heel snel opdroogt, na vijf minuten zijn je nagels al helemaal droog en uitgehard. Je hoeft dus niet meer bang te zijn dat je nagel beschadigd raakt als je ergens tegen aan stoot. Je moet de glimmende nagellak wel goed laten drogen anders is het effect minder en dan lakt de nagellak streperig, als de glimmende nagellak goed droog is, lakt de matte topcoat zonder strepen. De matte topcoat voelt ook anders dan normale nagellak. Normale nagellak voelt heel glad aan deze topcoat voelt iets ruwer aan. Wat wel een nadeel is is dat de nagellak vrij snel chipt. Verder blijft het matte effect wel een paar dagen mooi en ook als je doucht, je handen wast of iets anders doet met water blijft je het matte effect zien.

Ik ben blij dat ik deze topcoat heb gekocht, het is toch net even iets anders dan een normale topcoat. Het is jammer dat je nagels niet compleet mat worden maar voor de prijs van  2,50 vind ik dit zeker een aanrader!

Wat vinden jullie van matte nagels?

4 gedachtes over “Hema matte topcoat

  1. zelf houd ik niet zo van matte top coat, maar bij dit is het wel mooi. zelf zou ik deze top coat niet kopen, ik hou meer van een doorzichtige glans top coat. maar het is wel mooi & leuk review ! -x danielle.

    • De kwaliteit van de nagellak is ongeveer vergelijkbaar aan de kwaliteit die je op de foto’s ziet, het is dus meer een satijn achtige glans en niet helemaal mat, het ligt niet aan de foto (;

  2. Goh, wat baalde ik toch toen ik gisteren -na het kopen van de China Glaze matte topcoat – deze topcoat bij de Hema zag liggen. Gelukkig maakt de topcoat van China Glaze de nagel wel compleet mat, en chipt niet zo snel, dus was het geen complete miskoop ;)

Geef een reactie

