Tutorial: Galaxy nails

Het zal al een tijdje in mijn hoofd om galaxy nagels te maken, en toen besloot ik om het nu te maken omdat ik nu nog een weekje vakantie heb. Kijk mee naar mijn galaxy nails tutorial.

Galaxy nails lijken moeilijk maar zijn eigenlijk vrij simpel te maken. Je hebt er veel verschillende kleuren voor nodig en je moet veel sponzen, verder is het denk ik vooral belangrijk om het op gevoel te doen. Er is niet echt een bepaalde volgorde om de nagellak aan te brengen, je moet er zelf een beetje achterkomen, maar ik ga het hier zo goed mogelijk uit proberen te leggen.

Dit zijn de nagellakjes die ik heb gebruikt, ik ga niet alle nagellakjes opnoemen die ik heb gebruikt als je wilt weten welke naam een bepaald nagellakje heeft, vraag het dan even in de comments.

Stap 1:
Dit is Gosh Nero, lak je nagels helemaal zwart met een zwarte kleur. Het hoeft niet helemaal dekkend te zijn want je gaat er nog over heen met veel laagjes.

Stap 2:
Gebruik nu een donker blauwe kleur en spons hiermee de vormen die je wilt aanhouden, ik zelf heb op mijn wijsvinger een schuine lijn gedaan, op mijn middelvinger een soort halve cirkel en op de rest gewoon een aparte vorm. Ik  heb een kleur van sephora gebruikt. Ik heb deze kleur aangebracht met een foundation sponsje.

Stap 3:
Breng nu een paarse kleur aan, wat ik echt een aanrader vind is: essence where’s the party? Dit is een kleurtje die paars is maar die een groene gloed heeft. Dit kleurtje doet mij een beetje aan een kameleon denken. Deze heb ik over de blauwe kleur heen gesponst, met het foundation sponsje. Hierna heb ik een klein beetje zilver aangebracht van gosh; 555 silver. Mijn tip is om niet te veel zilver aan te brengen omdat je hierdoor de andere kleuren niet meer goed ziet en dan word het al gauw te glitterig.

Stap 4:
Breng nu een beetje lichtblauw aan met een ruwe keukenspons. Zorg dat deze lichter is dan de donkere kleur die je aan het begin hebt gebruikt. Breng hier gewoon een paar kleine tipjes van aan.

Stap 5:
Vergeet niet om ook warmere kleuren te gebruiken. Hierdoor krijgt het net een iets aparter effect. Breng bijvoorbeeld een neon roze kleur aan, breng deze ook weer met een ruwe keukenspons aan en breng deze ook weer heel lichtjes aan.

Deze foto is een beetje overbelicht maar hier zie je wel goed de kleuren:

Stap 6:
Maak kleine kruisjes met een zilvere kleur en spons nog een heel klein beetje met wit in het midden van alle kleuren.

Stap 7:
Breng met een striper of dottingtool een klein beetje glitters aan, niet te veel want dan zie je het effect van de andere kleuren niet meer. Breng hierna een normale topcoat aan en je bent klaar!

2 gedachtes over “Tutorial: Galaxy nails

  1. Wow, mooi gedaan! Ga het denk ik ook maar eens proberen ;) Nog wel even een klein vraagje: die spons die je hierbij gebruikt is dus gewoon een keukenspons?

    Ik vind je site helemaal geweldig, ik kan hier veel ideeën op doen voor mijn nagels!

    • Ja gewoon een simpele spons, ik heb hem wel in stukjes geknipt zodat hij iets makkelijker was om vast te houden. Je kan ook een foundation sponsje gebruiken als je die hebt die zijn iets minder ruw.

Geef een reactie

