Beauty, hair & fashion in Noorwegen

Vandaag ga ik jullie vertellen over beauty, hair, nails en fashion in Noorwegen. Omdat ik er twee weken op vakantie ben geweest heb ik dit ook zelf kunnen zien. In Noorwegen wonen maar 5 miljoen mensen en het is een groot land dus ik heb vooral veel beauty en fashion in de hoofdstad, Oslo, gezien. Verder heb ik ook wel wat gezien in kleinere stadjes. Over het algemeen is het wel ongeveer hetzelfde als in Nederland.

Beauty:
Ik heb niet veel opvallende make-up gezien. Je ziet vooral veel natural looks. Vaak bestaat de natural look uit: foundation, een klein beetje blush, een lichte rosy lipgloss en mascara. Deze plaatjes komen van thebeautydepartment.com op deze site staan ook filmpjes over hoe je deze looks maakt.

Hair:
Veel meisjes in Noorwegen hebben blond haar, heel licht blond haar. Ook zie je heel veel beach hair, dit is krullend haar wat lijkt op het haar dat je hebt als je uit zee komt. Zelf vind ik dit altijd heel erg mooi, zelf is beach hair ook vrij makkelijk te maken, binnenkort zal ik hierover een tutorial schrijven. Verder zie je heel veel soorten vlechten, simpele vlechtjes, ingevlochten vlechten heel veel vlechten. Wat je vooral veel ziet is een klein ingevlochten vlechtje in een hoge paardenstaart.

Fashion:
In Noorwegen was het beter weer dan hier in Nederland en je zag er ook veel meer zomerse kleding. Ik heb echt heel veel shorts gezien, korte spijkerbroekjes. Verder heb ik heel veel poeder roze kanten shirtjes gezien. Je ziet vooral veel kleren van de

h&m. Naast kanten shirtjes zie je ook veel blazers en cropped tops.

Eigenlijk is het een beetje hetzelfde in Nederland, alleen doen meisjes daar wel meer met hun haar. De kleren zijn ook ongeveer hetzelfde. Ik denk dat we in Nederland wel iets meer met make-up doen maar verder is het wel vooral veel hetzelfde.

Een gedachte over “Beauty, hair & fashion in Noorwegen

Geef een reactie

