Tutorial: Pink Tribal Nails

Twee weken geleden liet ik jullie al foto’s zien van Tribal nails, en ik vertelde kort hoe je tribal nails moet maken. Maar pas heb ik zelf Tribal nails gemaakt en ik ga jullie vandaag zo goed mogelijk uitleggen hoe je tribal nails moet maken.

In mijn vorige post over Tribal nails heb ik dit ook al gezegd maar ik zeg het nog een keer: Tribal nails is juist zo leuk door de verschillende printjes. Dus ik heb gewoon wat geprobeerd dus dit is niet hoe Tribal nails er altijd uit zien. Dus als je zelf andere patronen wilt of neemt kan dat natuurlijk ook.

Hierboven probeer ik het met foto’s zo goed mogelijk uit te leggen.

Stap 1:
Lak je nagels met een basecoat en lak ze hierna wit.

Stap 2:
Bedenk eerst hoe je je nagels ongeveer wilt en pak hierna een zwarte striper. Met de striper zet je als eerste alle basisstrepen, ik heb als eerste alle horizontale strepen gezet met ruimtes ertussen die op iedere nagel verschillen. Op mijn ringvinger heb ik twee verticale strepen gezet.

Stap 3:
Nu ga je alle andere streepjes zetten, zet bijvoorbeeld tussen de kleine ruimtes die je hebt open gelaten streepjes of maak driehoekjes. Ook heb ik alvast met mijn dottingtool stipjes gezet op de plekken waar ik stipjes wilde.

Stap 4:
Zorg dat de zwarte nagellak goed droog is. Nu ga je de kleur aanbrengen. Ik heb een fel roze en een licht roze kleur gebruikt. Breng de eerste kleur aan tussen een paar streepjes. Zorg dat alle kleuren goed drogen anders loopt het in elkaar over. Doe dit ook met de andere kleur roze.

Stap 5:
Je kan nu nog stipjes zetten op de roze stukken of bijvoorbeeld streepjes, dit moet je zelf een beetje uitzoeken. Nu moet je het weer goed laten drogen en daarna kan je er topcoat over heen doen. Zorg wel dat het echt goed is opgedroogd anders vervagen de lijntjes als je de topcoat aanbrengt.

Zoals ik al zei kan je het dus ook in andere kleuren en patronen doen, zo heb ik pas bijvoorbeeld ook blauwe gemaakt, mijn nagellariemen zijn hier nog wel vies en het is hier niet heel netjes gedaan maar dat komt omdat ik snel weg moest:

Dit was mijn tutorial over Tribal nails, hopelijk is het duidelijk.

3 gedachtes over “Tutorial: Pink Tribal Nails

  1. ik heb hem ook geprobeerd :) super goed gelukt…op me rechterhand want die andere kant lukt niet.. ik blijf oefenen :P xxx ”thanks voor het leuke iedee

Geef een reactie

