Nail-art: Paardenbloem nagels

In het artikel waarin ik jullie vroeg wat jullie nog meer willen zien zei bijna iedereen nail-art, dus dat ga ik ook doen want ik heb genoeg ideeën voor nail-art. Vandaag ga ik jullie iets laten zien wat vrij simpel is om te maken, paardenbloem nagels. Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik zag een plaatje op tumblr en ik vond het er leuk uitzien, ik heb het nagemaakt en ik ga het jullie vandaag uitleggen.

Eigenlijk is dit een vrij aparte nail-art en ik vind het zelf ook niet een van mijn beste nail-arts maar toch wil ik het jullie laten zien omdat het echt super simpel is om te maken.

Stap 1:
Lak je nagels in een grijze kleur, ik heb nummer 594 Miss Grey van Gosh gebruikt. Zorg dat de nagellak goed dekt en ook goed opdroogt.

Stap 2:
Gebruik hiervoor een zwarte striper. Zet een dun streepje vanaf de rand van je nagel naar het midden toe, zorg dat het streepje een klein beetje gebogen is. Dit is de stengel van de bloem.

Stap 3:
Zet met een dottingtool een klein bolletje op de stengel, dit is de ‘basis’ van de bloem zelf waar de blaadjes (bij een paardenbloem zaadjes, pluisjes) in zitten. Doe dit niet te dik want dan worden de blaadjes minder mooi.

Stap 4:
Zet nu met een witte striper eerst een paar streepjes op papier zodat het niet te ‘fel’ wordt. De streepjes moeten een beetje op pluisjes lijken dus ook een beetje doorzichtig zijn. Als het grootste deel van de nagellak eraf is kan je streepjes zette op de zwarte ‘basis’. Zet ook een paar lichte streepjes op je ringvinger, dit zijn pluisjes die van de paardenbloem afgewaaid zijn.

Stap 5:
Doe dit op al je nagels, en ook onder de paardenbloem zelf.

Stap 6:
Laat het goed drogen en breng een topcoat aan en je bent klaar!

Ik heb geen duidelijke foto van het eindresultaat omdat ik deze foto’s ’s avonds heb gemaakt zijn ze allemaal wazig, sorry! Binnenkort weer meer berichte ik heb deze week erg veel repetities.

3 gedachtes over “Nail-art: Paardenbloem nagels

Geef een reactie

