DIY: fotolijstje met postzegels

Vandaag weer een diy, dit keer een hele simpele waar je helemaal je eigen ideeën aan toe kan voegen. Je hebt er maar een paar dingen voor nodig en je kan zelf weten hoe je het lijstje samenstelt.

Als eerste heb ik wat losse plaatjes en spullen bij elkaar verzameld. Gewoon wat simpele plaatjes die ik heb uitgeprint. Verder heb ik nog wat quotes opgezoch top internet en er een paar van op geschreven op papier. Ik heb niet alle plaatjes en qoutes die ik heb opgezocht gebruikt.

Ik heb een plaatje van een parfum flesje van Chanel met daarin een print van een soort berg met ijs dit plaatje heb ik ooit een keer op tumblr gevonden. Ook heb ik een plaatje van een snor omdat ik een klein beetje verslaafd ben aan alles wat met snorren te maken heeft. Verder had ik nog een plaatje op mijn kamer liggen waar op staat: brighten your day, maar deze heb ik uiteindelijk niet meer gebruikt.

Om een beetje in de Chanel sfeer te blijven heb ik een quote van Chanel opgeschreven: A girl should be two things Fabulous and Classy. Je kan zo’n quote natuurlijk gewoon in word typen in een mooi lettertype maar ik vind het altijd toch wat leuker om het zelf te schrijven omdat het dan toch iets persoonlijker wordt. Als eerste heb ik alles met potlood geschreven en hierna ben ik er met zwarte balpen over heen gegaan.

Toen ik op vakantie was in Noorwegen heeft mijn moeder een zakje met 200 Noorse postzegels gekocht. Ik heb er een paar uitgehaald die een beetje blauwig waren en bij het chanel parfum flesje passen.

Uit deze postzegels heb ik er een paar uitgezocht. Ik heb ook twee roze met bloemen omdat het anders iets te blauw zou worden. Verder staat er op een van de postzegels een zwaan, op een andere een soort torentje en op de laatste staan witte rozen.

Als laatste heb ik alles bij elkaar gelegd en een beetje gekeken hoe ik het leuk vond staan bij elkaar. Als laatste heb ik nog een wit A4’tje in de maat van het lijstje uitgeknipt zodat de plaatjes een geheel vormen.

Ik heb dit lijstje van ikea gebruikt, wat ook leuk is aan dit lijstje is dat je er ook nog iets voor kan zetten. Eerst wilde ik een parfum flesje voor de plaatjes zetten, maar dit heb ik toch niet meer gedaan omdat ik de postzegels niet vast wilde plakken. Daarom heb ik alles gewoon tegen het glas aan gedaan, zonder diepte erin.

Op het laatste heb ik alles in het lijstje gedaan. Het lijstje heb ik op een plankje in mijn kamer gezet naast een paar andere lijstjes. Ik zelf vind het er leuk uitzien en het is heel simpel om te maken!

6 gedachtes over “DIY: fotolijstje met postzegels

Geef een reactie

