Vissengraatvlecht naar achteren

Ik heb al vaker over de vissengraatvlecht geschreven en vandaag plaats ik weer een bericht over de vissengraatvlecht. Dit keer laat ik jullie een vissengraatvlecht zien die over je rug hangt, dus gewoon de vissengraatvlecht naar achter gevlecht.

Eigenlijk werkt het precies hetzelfde als de vissengraat opzij die ik in een aantal filmpjes heb laten zien. Bij de vissengraatvlecht naar achter ziet het er toch heel anders uit, omdat je niks over je schouder hebt hangen en omdat er bij een vlecht naar achter minder haar langs je hoofd zit.

Op deze foto zie je goed dat mijn vlecht van boven vrij rommelig is. Dit heb ik expres gedaan zodat je wat meer volume krijgt waardoor je haar niet helemaal plat langs je hoofd hangt. Ik heb geprobeerd mijn lok erbij te vlechten maar die paste nog net niet dus heb ik deze er met schuifspeldjes een klein beetje bij gestoken.

De rest van mijn vlecht heb ik wel netjes gevlecht. Als je begint met je vlecht moet je echt vanachter op je hoofd beginnen. Pak zoals je normaal ook doet bij een vissengraatvlecht twee plukken haar, maar doe dit nu achter op je hoofd. en vlecht gewoon een normale vissengraatvlecht zoals je normaal ook zou doen.
Probeer in het begin wel zo veel mogelijk haar vanaf de voorkant van je hoofd te pakken want hoe verder je in de vlecht kom hoe moeilijker dit word. Het is geen invlechten dus je hebt alle plukken gewoon bij elkaar maar toch kan je wel een beetje voelen welke plukken haar van voor zitten.
Hoe verder je in de vlecht komt hoe makkelijker je hem over je schouder kan halen om zo verder te vlechten, hierdoor worden ja armen minder moe. Dit kan je in het begin beter niet doen want dan krijg je een vlecht die toch sneller over je schouder gaat hangen.

Ik draag mijn haar eigenlijk nooit zo, maar ik denk dat ik mijn haar nu af en toe zo ga dragen. Van voren vind ik het er iets minder mooi uitzien omdat je haar vrij strak naar achter zit en mijn lok schiet ook vaak los en dat is niet zo handig. Vanaf achter vind ik het er wel mooi uitzien, en je kan een vlecht ook doen bij korter haar of met meer laagjes.

3 gedachtes over “Vissengraatvlecht naar achteren

Geef een reactie

