DIY Earcuff

Als je fashionblogs volgt ken je earcuffs vast al wel, dit zijn een soort oorbellen. Je hebt ze in verschillende soorten en maten. Vandaag ga ik jullie twee vrij simpele earcuffs laten zien.

Wat heb je nodig:
– IJzerdraad
– Tangentjes om ijzer af te knippen en om het ijzerdraad te krullen

Als eerste vond ik een soort van ijzerdraad, het is wel makkelijker om te buigen dan normaal ijzer en ik weet niet precies wat het is. Hierna heb ik een stukje afgeknipt en er een u-vorm van gemaakt. Het ijzerdraad glom niet en daarom heb ik het opgepoetst.

Buig nu de punt om zodat je een ronde vorm hebt die om je oor heen past, dit verschilt dus per persoon.

Knip de uiteindes op de juiste maat en buig hier een soort rondjes in. Nu heb je deze earcuff eigenlijk klaar, je moet zelf een beetje buigen en passen tot hij om je oor past.

En zo ziet het er uiteindelijk uit in je oor, eigenlijk valt het helemaal niet op. Je kan de earcuff natuurlijk ook wat hoger doen.
Dan nu de tweede en de iets moeilijkere earcuff:

Begin ook weer met een soort u-vorm maar nu moet je bij het uiteinde beginnen.

Sorry voor deze overbewerkte foto, maar de foto was een beetje onduidelijk en daarom is hij nu een beetje overbewerkt. Buig het uiteinde van de cuff weer een beetje rond en buig een halve cirkel vorm in de cuff.

Het uiteinde heb ik ook weer rond gebogen. Het is moeilijk om uit te leggen hoe je het precies moet doen, dus daarom hoop ik dat jullie het goed kunnen zien op de plaatjes.

En zo ziet deze earcuff eruit in mijn oor, mijn oor is hier wel heel rood maar dat komt ook door mijn camera. Ik heb trouwens 3 gaatjes en er zit op deze foto alleen een oorbel in mijn tweede gaatje.

En dit zijn de twee earcuffs bij elkaar. Ik vind vooral de tweede earcuff mooi staan. Ik zou deze earcuffs niet naar school dragen omdat het toch best apart is maar ik vond het wel leuk om te maken en misschien doe ik hem af en toe in als ik mijn haar los heb. Op fashion blogs zie je in ieder geval veel earcuffs en dit was mijn diy.

Wat vinden jullie van earcuffs?

Bron: teresadoesit

7 gedachtes over “DIY Earcuff

  1. Leuke DIY! Had ik nog nergens anders gezien dus echt goed gedaan. Ik vind het best leuk om eens proberen ze te maken maar ik denk dat ik ze toch niet zo snel naar school zou aan doen. Maar ik vind deze zeker wel mooier dan die grote gevallen van de H&M.

    • Haha, dat is misschien wel een goed idee :P Ik ga het misschien proberen, ik zal het je laten weten als ik ze ga verkopen ;)

Geef een reactie

