“Heart quote nail-art” Tutorial

Vandaag een best aparte nail-art tutorial, de meeste van jullie zullen waarschijnlijk wel weten wat quotes zijn. Quotes zijn zinnen die je citeert. Citaten zet je altijd tussen twee van zulke haakjes ” “. Daarop is mijn nail-art van vandaag geïnspireerd.

Wat heb je nodig:
– Een basiskleur, dit kun allerlei kleuren zijn, ik heb een licht roze kleur gebruikt. Suzi & the lifeguard van O.P.I.
– Een witte of zwarte kleur om het hartje en de haakjes mee te maken
– Een dottingtool
– Eventueel kan je nog een zilvere kleur gebruiken. Ik heb 555 silver van Gosh gebruikt.

Stap 1:
Lak je nagels in een basiskleur, ik vind dit zelf het mooiste als dit een licht roze kleur is.

Stap 2:
Maak een klein hartje op je middelvinger, dit kan je doen met een dottingtool of als je dit niet hebt met een saté-prikker. Op de foto hierboven is het hartje nog een beetje bobbelig, dit gaat later weg als de nagellak goed opdroogt en als er een laagje topcoat over heen gaat.

Stap 3:
Nu ga je verder met de haakjes, zet als eerste met een saté-prikker twee halve haakjes, hierboven zien ze er nog niet echt mooi uit maar dit werk je later nog een beetje bij.

Stap 4:
Nu zet je twee grote rondjes met een grote dottingtool of het uit einde van een saté-prikker. Zorg dat deze mooi rond zijn. Zorg ook dat het halve boogje aan de buitenkant mooi overloopt in het rondje. Dit kun je doen met het puntje van een saté-prikker.

Stap 5:
Eigenlijk ben je nu al klaar, als je het toch nog iets specialer wil kan je op je pink en duim zilvere nagellak doen of glitters aan brengen. Breng tot slot nog een topcoat aan en je bent klaar.

Zelf heb ik de glitters er later weer af gehaald omdat ik het zonder toch iets mooier vond.

En dit was de ”quote” nail-art. Ik hoop dat jullie het een leuke nail-art vinden!

11 gedachtes over ““Heart quote nail-art” Tutorial

  1. Opzich wel leuk , maar je doet alsof je goed bent in nailarts.Terwijl het eigenlijk barslecht is.Bobbelig , op je vingers , …
    En je pinknagel is echt klein!

    • Op de eerste en de laatste foto is het al niet meer bobbelig, dit is altijd als je nail-art net op je nagels aanbrengt. Als je er topcoat overheen doet is dit al bijna niet meer te zien. En ik zeg nergens dat ik mezelf goed vind in nail-art? Ik vind het niet barslecht, maar ik noem mezelf ook niet heel goed in nail-art. En ik kan er zelf ook weinig aan doen dat mijn nagels af en toe afbreken en dat mijn pink nagel daardoor klein is ;)

Geef een reactie

