Ballerina Bun

Vandaag laat ik jullie een ballerina bun zien. De naam zegt het al, een knot die aan de knot van een ballerina doet denken. Zelf zit ik op ballet en zo’n knot kan je inderdaad heel goed voor ballet in je haar doen, maar een ballerina bun staat ook leuk om gewoon te dragen. Vandaag laat ik jullie zien hoe je een simpele ballerina bun kan maken!

Als eerste pak je al je haar bij elkaar met je handen in een soort hoge staart.

Deze foto ziet er een beetje raar uit. Maar hierna draai je al je haar in een strakke rol. Zorg dat dit echt goed strak zit ander zakt je knot heel snel uit. Draai door tot je bij de punten van je haar bent.

Als je haar goed strak gedraaid is zal het vanzelf in een soort knot draaien. Natuurlijk kan je ook gewoon zelf je haar in een ronde knot draaien. Zorg ervoor dat de knot mooi rond en plat word en niet heel lang en bol. Draai de punten van je haar op het laatste om de knot heen en zet ze vast met schuifspeldjes. Je kan hiervoor ook een elastiekje gebruiken, maar als je schuifspeldjes gebruikt zit de knot net iets losser en dat vind ik zelf iets mooier. Als je wilt dat het goed stevig zit kan je beter een elastiekje gebruiken.
Zelf doe ik ook altijd nog een schuifspeldje onder m’n knot omdat ik hier wat losse plukjes haar heb zitten.
Om het haar wat strak om je hoofd zit wat losser te maken moet je een beetje met je handen tegen je haar richting in duwen. Maar doe dit niet te veel want later op de dag zal je knot vanzelf losser gaan zitten.

Als je de knot nog iets specialer wil, kan je bovenaan de knot nog een klein strikje doen. Hierdoor krijgt de knot een heel schattig effect. Zelf heb ik vier paar van deze strikjes, twee licht roze en twee witte met roosjes. Deze strikjes zitten aan een schuifspeldje vast. Ik heb deze strikjes bij de primark gekocht.

Zoals je ziet een hele simpele maar toch mooie knot. Ik hoop dat jullie deze tutorial leuk vonden.

Rond deze tijd (december, kerst) zijn er trouwens kleine sneeuwvlokjes op mijn site, dit komt automatisch door wordpress. Zelf vind ik het leuk staan, maar over ongeveer een maand is dit weer weg.

4 gedachtes over “Ballerina Bun

Geef een reactie

