Earcuff

Ik heb pas al een DIY laten zien waarin ik liet zien hoe je twee earcuffs maakt. (klik in de kalender rechts op 7 november om deze DIY terug te lezen) Deze earcuffs zijn klein en simpel om te maken. Ik wilde al iets langer een earcuff die ik niet zelf gemaakt had en toevallig zag ik er eentje bij kijkshop!

Bij de kijkshop hebben ze een rek hangen met sieraden. Toevallig zag ik deze oorbellen en toen ik goed keek zag ik dat het een earcuff was! Ik vond hem er leuk uit zien en heb hem ook gekocht. Het zijn twee hang oorbellen met een klein bedeltje van een vleugeltje. Ook zit er nog een klein lichtroze kraaltje bij. De linkse oorbel op de foto is de earcuff en de rechtse oorbel is de normale oorbel. Zoals je al op deze foto ziet heeft de linker oorbel drie kleine kettinkjes en de rechtse oorbel heeft er maar een.

Op deze foto zie je goed het verschil. Aan de linker oorbel zit nog een lang hangertje met daaraan het clipje waarmee je hem vast maakt aan je oor. Zo heb je dus in een oor een earcuff en in je andere oor een normale oorbel. Je kan eventueel ook nog alleen de earcuff in doen en in je andere oor een klein knopje doen.

Zoals jullie misschien al wisten heb ik drie gaatjes. In mijn tweede en derde gaatje heb ik gewone simpele knopjes gedaan.
In mijn eerste gaatje zit de earcuff. Het lipje wat aan de oorbel zit moet je om je oor heen schuiven en iets aan knijpen zodat het clipje de maat van je oor is  en niet uit zakt. Het lijkt net of je op de plek van het clipje nog een gaatje hebt maar dat is dus helemaal niet nodig! Het doet ook geen pijn om in te doen en je voelt de earcuff niet zitten. Na een tijdje kan het dat de earcuff ietsje naar beneden zakt maar ik heb hier geen last van.

Ik vind de earcuff heel mooi staan en ik had verwacht dat je hem zou voelen als je hem in hebt maar dat is dus niet het geval! Ik heb bij mij op school nog niemand met een earcuff zien lopen dus voorlopig doe ik mijn haar wel los als ik de earcuff in doe omdat het best opvallend is. Als je je haar los hebt zie je de earcuff niet zo goed zitten, alleen als je je hoofd schuin houd. Als je je haar in een knot hebt zie je de earcuff wel heel goed zitten.

Ik ben heel blij met deze earcuff, ik heb hem voor ongeveer 4 euro bij de kijkshop gekocht.
Houd mijn blog in de gaten want binnenkort komt er misschien een give-away!

11 gedachtes over “Earcuff

  1. Leuk! Ik maak ze zelf ook :)
    Ik draag mijne alleen in het midden van mijn oor, niet bovenin :)
    Apart dat de Kijkshop ze verkoopt, had ik niet verwacht!

Geef een reactie

