Roze ooglook met wing

Vandaag weer een ooglook. Ik heb de laatste tijd veel blauwe ooglooks laten zien en daarom vond ik het nu wel weer eens tijd voor een andere kleur ooglook. Daarom dit keer een roze ooglook. Zelf heb ik een beetje een haat liefde relatie met roze oogschaduw. Bij andere vind ik het vaak heel mooi staan maar bij mezelf vind ik het nooit zo mooi staan. Het lijkt af en toe net of ik gehuild heb door de roze oogschaduw. Toch heb ik vandaag een fel roze ooglook gemaakt.

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt:
– Essence 03 Starlight
– Bourjois 03 Rose Perlé
– Gosh Metallic Rose
– Hema 08
– Essence 02 White Divine
– Gosh Black ink
– Max 01 Black

Stap 1:
Breng een lichte kleur, essence 03 starlight, aan in je binnenste ooghoek en als highlight op je wenkbrauwbot. Breng hierna een licht roze kleur, bourjois 03 Rose Perlé, aan over je hele bewegende ooglid. Ik heb dit met mijn vinger gedaan omdat de oogschaduw dan beter dekt.

Stap 2:
Het lijkt alsof ik hier een grijze kleur in mijn crease heb aangebracht maar dat is niet zo. Ik heb geen idee waarom dat zo lijkt op de foto. Breng de een donkerdere roze kleur aan dan de licht roze kleur, Gosh metallic rose. Breng deze kleur aan vanaf ongeveer de helft van je bewegende ooglid tot in je crease. Zorg dat de twee kleuren goed in elkaar overlopen.
Hierna heb ik de lichte en de donkere kleur van de hema oogschaduw 08 gemengd en in een soort V vorm aangebracht. Breng eerst een beetje donkerroze kleur aan in je crease en hierna net boven je wimperrand. Zo ontstaat er een soort V vorm. Blend de donkerroze kleur goed met de highlight die je hebt aangebracht.

Stap 3:
Breng in dezelfde volgorde als je boven hebt gedaan de oogschaduw aan onder je waterlijn. Dus eerst de highlight, hierna de licht roze en hierna de donkerroze kleur.
Nu zet je met een zwart oogpotlood een dun lijntje boven je bovenste wimperrand en een lijntje op je waterlijn. Je hoeft niet persé een wing te maken maar ik vond dit bij deze look wel mooi. De wing heb ik gemaakt met het max oogpotlood omdat deze een scherp puntje heeft.

Stap 4:
Doordat je boven en onder zwart oogpotlood hebt aangebracht lijken je ogen kleiner om je ogen iets groter te laten lijken kan je nog een beetje wit oogpotlood aanbrengen in je binnenste ooghoek. Ik heb ook nog een klein beetje wit oogpotlood aangebracht op mijn waterlijn aan de binnenkant.

Stap 5:
Breng als laatste nog een laagje mascara aan en je bent klaar!

En dit is dan de uiteindelijke look, op de foto hierboven heb ik de kleuren iets donkerder bewerkt zodat het misschien nog iets beter te zien is.
Zoals ik al zei vind ik het soms wel mooi en soms niet, ik zou zo’n fel roze look niet snel overdag dragen. Binnenkort laat ik jullie nog een roze look zien die iets geschikter is om overdag te dragen.

12 gedachtes over “Roze ooglook met wing

Geef een reactie

