How to: Hartjes muur

Ik verander best vaak iets aan mijn kamer laatst heb ik ook weer iets veranderd. Ik heb op een klein stukje muur allemaal verschillende hartjes opgehangen, ik laat jullie hieronder zien hoe ik het gedaan heb!

Dit is het stukje muur met de hartjes. Hiervoor had ik hier een groot roze prikbord hangen wat ik zelf had gemaakt en daarboven had ik nog een kleiner, wit memo bord hangen. Dit prikbord pastte vooral nog goed bij de kleur die mijn muur eerst was, fel roze. Ik wilde al een tijdje iets nieuws en daarom heb ik hier verschillende hartjes op gehangen.

Mijn muur is een oud/lila roze kleur. In mijn muur zaten nog vier schroeven op de plekken waar het prikbord heeft gehangen. Op de foto zijn drie schroeven te zien als je goed kijkt, de vierde valt buiten het beeld. De eerste zit rechts boven in bij het kanten hartje, de twee zit rechts onder bij het ijzeren hartje met het engeltje erop en de derde schroef zit bij het grote grijze hart. Omdat het niet makkelijk is om in mijn muur te boren moest ik iets anders vinden om de verschillende hartjes op te hangen. Hiervoor heb ik visdraad gebruikt. Visdraad is heel dun en meestal doorzichtig. Mijn visdraad had een groen kleurtje maar dat is bijna niet te zien. Ik heb twee stukjes draad geknipt en van de schroef links boven die buiten beeld valt naar de schroef rechts boven gedaan. Met daaraan drie kleine hartjes. Omdat ik het toen nog een beetje saai vond heb ik nog een draadje van links boven naar de schroef bij het grijze hart met de roosjes gedaan, hieraan heb ik een klein hartje gehangen.

Dit zijn twee van de hartjes die er hangen. Het hartje op de foto links zag ik liggen bij de leenbakker, een soort woonwinkel. Ik vond hem heel leuk en hierdoor kwam ik op het idee om verschillende hartjes op mijn muur te hangen. Hartjes zoals je op de rechter foto ziet zijn in best veel winkels te koop. Dit is een simpel houten hartje aan een lintje, ik heb deze gekocht bij de intratuin.

Op deze foto staan een paar hartjes die we nog thuis hadden liggen, ik denk dat deze ook van de intratuin komen. Het hartje wat je op de rechter foto ziet heb ik ook gekocht bij de leenbakker. Het hartje wat je op de linker foto helemaal rechts ziet is een hartje van kant, deze heeft mijn moeder zelf gemaakt. Het is heel makkelijk om zelf stoffen harten te maken! Dit kanten hartje gebruikte ik ook bij de tutorial van de quote nails die ik heb gemaakt (om dit terug te lezen moet je naar 30 november in de kalender in het menu rechts).

Ik vind al die verschillende hartjes bij elkaar heel leuk staan. Omdat sommige hartjes aan vissendraad hangen en daardoor naar beneden glijden heb ik ze vastgemaakt met kleine strikjes van lintjes. Bij sommige die daarna nog weg gleden heb ik een klein stukje plakband voor het hartje gedaan. Dit zie je niet en ze blijven zitten!
Als ik makkelijk gaatjes in mijn muur kon boren zou ik nog veel meer hartjes op hangen, en dan zou ik ze ook wat meer verspreid hangen. Maar toch vind ik het er leuk uit zien!
Je kan eventueel ook nog zelf hartjes maken. Dit hoeft niet persé van stof. Je kan ook een hartje van ijzerdraad maken en daar kraaltjes om heen doen. Of van stof, op internet staan veel simpele patronen om hartjes te maken. Verder zijn er in veel winkels, zoals bijvoorbeeld woonwinkels en tuincentra van zulk soort hartjes te vinden.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe ik dit heb gedaan!

8 gedachtes over “How to: Hartjes muur

  1. Hoi,
    wat een super leuk idee. Heb jij zelf al geprobeerd een hartje met ijzerdraad te maken, wil dit heel graag doen maar weet niet goed waar ik moet beginnen (zo’n memo bord van ijzerdraad)

    • Bedoel je gewoon een hartje maken van ijzerdraad? Ik heb er zelf geen op mijn kamer hangen, maar dan kan je het beste bij de twee ronde delen beginnen en dan naar de punt toe en daar in de punt de twee ijzerdraadjes om elkaar draaien zodat ze niet los gaan.

Geef een reactie

