4 simpele manieren om je lok/pony uit je gezicht te dragen

Vandaag ga ik jullie vier, eigenlijk drie, hele simpele manieren laten zien waarop je je lok of pony kan dragen. Want op sommige dagen is het fijner om je haar even uit je gezicht weg te hebben.

Eigenlijk telt deze look niet mee want hier heb ik mijn haar gewoon helemaal los hangen. Op deze foto’s is het niet zo goed te zien maar toen ik kleiner was heb ik een soort lok gehad. Ik heb al een tijdje geen lok meer bij laten knippen en ik laat mijn lok nu ook gewoon weer lang groeien. Maar toch heb ik dus van voren plukjes die korter zijn. Zo ziet het er bij mij uit als ik er niks in die, dit doe ik eigenlijk nooit. Ik vind het bij mezelf een beetje sloom staan.

Dit is een manier waarop ik mijn haar heel vaak doe als ik het los heb. Dit is heel simpel, je pakt gewoon de korte plukjes bij elkaar en die zet je met een schuifspeldje vast achter op je hoofd. Als je haast hebt maar toch je haar los wilt, is dit een perfecte look. Het ziet er ook gelijk heel anders uit dan op de eerste foto.

Dit is ook een makkelijke manier, je kan een pluk haar pakken en die gewoon rond rollen. Maar wat je ook kan doen is je lok in twee plukken verdelen en deze twee plukjes om elkaar heen rollen en hierna vast zetten. Dat heb ik op de foto hierboven gedaan. Wat je ook nog kan doen is twee plukjes haar pakken en die om elkaar rollen, maar iedere keer dat je een plukje rond draait pak je een nieuw plukje haar erbij. Eigenlijk een soort invlechten maar dan met rond draaien.

En wat je ook nog kan doen is dit. Aan allebei de kanten van je hoofd pak je een klein plukje haar. Nu doe je ze allebei naar achter en hier zet je ze vast met schuifspeldjes. Als je het handiger vind kan je ook een klein klemmetje of elastiekje gebruiken. Bij deze look hangt er heel weinig haar in je gezicht. Vooral bij haar met veel krullen vind ik dit heel mooi staan.

Dit zijn een paar hele simpele looks die je heel makkelijk kan maken, waarschijnlijk kennen veel van jullie deze looks ook al wel.

Een paar dingen die je nog meer kan doen met je lok:
– Invlechten, begin vooraan je hoofd en vlecht je haar in naar achter toe. Als je ver genoeg bent kan je kiezen om een gewoon vlechtje los in je haar te laten hangen of je kan het einde van het ingevlochten haar vast zetten met een schuifspeldje.
– Een watervalvlecht, dit is een aparte vlecht die begint aan de zijkant van je hoofd. Ik heb hier ook een keer een filmpje over gemaakt, als je deze wilt zien moet je boven in het menu op de pagina filmpjes kijken. Hier staat het filmpje over de watervalvlecht tussen.
– Je lok achter je oor, dit doe ik heel af en toe ook wel eens. Hier heb je geen speldjes of klemmetjes voor nodig, het enige wat je doet is je lok achter je oor doen en de rest van je haar er over heen doen. Het kan zijn dat dit een beetje nerdy staat als je dit wil voorkomen moet je hem niet te strak achter je oor steken.
– Een simpel vlechtje, of ook wel Lauren Conrad vlecht genoemd. Hierbij pak je gewoon je lok en hier maak je een klein (of groot) vlechtje.
– Je lok recht naar achter, ik weet niet precies hoe ik dit moet beschrijven maar hierbij pak je je lok (dit kan ook heel goed bij een pony) en je doet je lok recht naar achter. Dus niet schuin langs je hoofd. Als je dit een beetje losjes doet ontstaan er een soort ‘kuif’ op je hoofd. Je kan natuurlijk zelf weten hoe hoog je dit doet.
– Bohemian vlechtjes, je kan ook twee vlechtjes aan allebei de kanten van je hoofd maken en deze naar achter doen en van achter bij elkaar doen met een stiekje of klemmetje, eigenlijk is dit dezelfde look als op de laatste foto maar dan met vlechtjes.
Je kan dit ook doen met twee kleine vlechtjes boven elkaar aan iedere kant.

Dit zijn een paar hele simpele looks die heel snel te maken zijn. Je hoeft bij de meeste looks ook geen pony of lok te hebben. Ik heb van de simpelste looks een foto gemaakt, als jullie nog vragen hebben over een van de andere looks die ik heb uitgelegd dan kan je het gewoon vragen in de comments.
Normaal probeer ik op woensdag iets met nail-art te doen, en ik heb al een tijdje niks meer over nail-art op mijn blog gezet maar ik beloof dat ik volgende week een nail-art tutorial online zet!

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk was en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en te zien!

3 gedachtes over “4 simpele manieren om je lok/pony uit je gezicht te dragen

    • Je zou ook een paar van dit soort dingen kunnen proberen, je kan hem ook recht naar achter op je hoofd doen met bijvoorbeeld schuifspeldjes als je een staart in hebt, zodat je niet ziet dat je een pony hebt. Of bijvoorbeeld een soort ‘kuif’ op je hoofd. Natuurlijk geen echte kuif maar dat je alle punten van je pony bij elkaar vast zet achterop je hoofd. Ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik hoop dat je het begrijpt :P

Geef een reactie

