Tutorial: Rainbow Eyeliner

Pas bedacht ik me opeens dat mijn moeder een 120 palet heeft. Zelf wil ik al heel lang een 88 palet maar een 120 palet is natuurlijk ook goed, of misschien wel beter! Ik heb een paar looks gemaakt en een daarvan laat ik jullie vandaag zien: de rainbow eyeliner!

Wat heb je nodig:
– Oogschaduw basis, hema
– Liquid eyeliner, essence
– Wit oogpotlood, essence
– Kleine kwasten, hema
– Oogschaduw in de kleuren: rood, oranje, geel, groen, blauw, donkerblauw. Ik heb de kleuren die ik heb gebruikt in het 120 palet gemarkeerd

Stap 1:
Zet een vrij grote eyeliner met een liquid eyeliner. Zet hierboven een randje met wit oogpotlood. Dit zorgt ervoor dat de kleuren feller worden. Trek de eyeliner ver door naar je binnenste ooghoek. Normaal doe je dit misschien niet maar bij een rainbow eyeliner is dit mooier.

Stap 2:
Nu ga je de kleuren anbrengen. Begin in je binnenste ooghoek, begin met rood. Breng dit over ongeveer 1/4 van je ooglid aan.

Stap 3:
Breng hierna een oranje kleur aan, hierna breng je een gele kleur aan. Zorg dat alle kleuren heel goed in elkaar overlopen. Dit kan je doen door er een beetje overheen te gaan met je kwast of met je vinger.

Stap 4:
Op deze foto heb ik de eyeliner nog iets langer gemaakt omdat de kleuren er anders niet allemaal op pasten. Na de gele kleur breng je groen aan en daarna een lichte blauw. De blauwe kleur zit hier een beetje raar op mijn oog maar dat kan je later bijwerken met een wattenstaafje. Als je bij de blauwe en groene kleur komt kom je ook in een soort hoek van je oog, kijk uit dat je de oogschaduw niet te ver naar boven door laat lopen. Als je je ogen open hebt zie je dit niet maar als je je ogen dicht heb zie je dit wel.

Stap 5:
Breng hierna nog een klein beetje donkerblauwe oogschaduw aan helemaal aan het einde van de wing. Werk eventueel de andere kleuren nog wat bij. Door de oogschaduw is de eyeliner een beetje vervaagt, trek aan het einde de eyeliner weer overnieuw. Doe nu ook wit oogpotlood op je onderste waterlijn, hierdoor lijken je ogen groter. Doe ook wat wit oogpotlood in je binnenste ooghoek. En breng een laagje mascara aan en je bent klaar!

Ik vind een rainbow eyeliner heel mooi, vooral als de kleuren mooi in elkaar zijn geblend! Je kan ook je hele oog met een rainbow oogschaduw doen, maar zelf vind ik alleen een rainbow eyeliner mooier. Ik zelf vier geen carnaval maar misschien zou dit bijvoorbeeld ook een carnavals look kunnen zijn. Ik wil deze look in ieder geval ooit een keer ergens naar toe op doen. :P

Ik hoop dat jullie dit een leuke tutorial vinden!

3 gedachtes over “Tutorial: Rainbow Eyeliner

  1. Hey Jasmijn,
    Wat super mooi gemaakt zeg!
    Ik had trouwens een vraagje: had je de earcuff van de winactie al opgestuurd? :) Vroeg het me gewoon af!
    Liefs xx

Geef een reactie

