DIY Fotolijstje met Roosjes

Ik heb deze week al vakantie en in de vakantie heb ik altijd veel ideeën voor DIY’s, dus vandaag weer een DIY. Dit is best een aparte DIY en hij lijkt een beetje op een DIY die ik al een keer gedaan heb.

Wat heb je nodig:
– Een fotolijstje, ik heb een heel handig fotolijstje gekocht bij de action. Dit is een plastig lijstje waar je foto’s in kan schuiven.
– Gedroogde bloemen, roosjes.
– Papiertjes
– Een achtergrond, ik heb een achtergrond met rozen gekozen.
– Postzegels, dit hoeft natuurlijk niet maar ik vond het wel leuk staan.

Bloemen kan je drogen en ik vind dat er altijd leuk uit zien. Als je een bloem wilt drogen moet je hem eerst uit het water halen. Daarvoor kan je hem beter niet in het water zetten dan mislukt het. Hierna leg je de bloem tussen twee wcpapiertjes en leg je deze papiertjes onder iets zwaars bijvoorbeeld onder boeken. Mijn roosjes hadden al ruim een week in het water gestaan dus heel goed zijn ze niet gelukt, ze zijn niet plat genoeg maar toch heb ik ze gebruikt.
Ik had nog een oude typmachine van barbie op zolder liggen, hiermee heb ik quotes op een briefje getypt. Ik denk dat niet veel van jullie nog een typmachine hebben maar je kan ook veel lettertypes op internet vinden die er een beetje op lijken. Daarna heb ik de briefjes gekreukt en in thee gelegd waardoor ze er gelig uit zien als ze droog zijn. De randjes heb ik weggebrand met een aansteker.
De postzegels heb ik uit Noorwegen, maar ja kan bijvoorbeeld ook postzegels kopen op rommelmarkten of op internet, of je gebruikt iets anders voor postzegels dat kan ook!

Stap 1:
Het is handig om eerst een beetje te passen hoe je alles ongeveer wilt. Dit kan je nog veranderen en zo kan je kijken wat je er mooi uit vind zien.

Stap 2:
Hierna heb ik als eerste het briefje en de roosjes in het lijstje gedaan. Het lijstje blijft een beetje open staan omdat de roosjes niet helemaal plat zijn. Kijk ook uit dat het lijstje niet breekt, bij mij kwam er rechts bovenin een scheur, gelukkig zie je dit niet goed. Het is ook handiger om eerst alles op het achtergrond plaatje te plakken en hierna dit plaatje erin te schuiven maar daar kwam ik pas achter toen ik al bezig was.

Stap 3:
Hierna heb ik de postzegels erin gedaan. Dit gaat best lastig, daarom kan je alles er echt beter eerst op plakken voordat je het erin doet. Je kan de postzegels nog een beetje verschuiven met een schaar of een saté-prikker. Bij een schaar kunnen er krasjes op het glas/plastic komen.

Stap 4:
Rechts heb ik ook nog wat postzegels gedaan.

Stap 5:
De postzegels verschuiven een beetje omdat het lijstje niet helemaal dicht zit door de roosjes. Daarom heb ik geprobeerd het grootste deel met plakband te plakken. Ik heb op de achterkant een strak plakbandje gedaan die ik een de zijkantjes heb vastgemaakt.

Stap 6:
Als het plakband niet werkt kan je ook nog kleine propjes papier aan de achterkant doen. Dit hielp bij mij wel. Het ziet er niet zo mooi uit, maar de achterkant zie je toch niet zo goed.

En dit is het eindresultaat, ik vind het er heel leuk uit zien. Het is wel apart maar ik hou wel van deze stijl. Het is een beetje oud vintage achtig.

En zo ziet het lijstje er uit in mijn kast. Ik hoop dat jullie dit een leuke DIY vonden!

3 gedachtes over “DIY Fotolijstje met Roosjes

Geef een reactie

