Braid Bun & Dutch Braid Bun Tutorial

Vandaag laat ik jullie een hele leuke aparte knot zien, een knot waarbij er een stuk onder de knot is ingevlochten! Als je niet weet hoe je moet invlechten raad ik je aan om eerst even wat tutorials op youtube te kijken en te oefenen.

Stap 1:
Doe al je haar over je hoofd en buig naar voren. Kam je haar eerst goed door. Pak hierna een kleine pluk haar en verdeel deze in drie strengen.

Stap 2:
Nu ga je invlechten, je pakt een nieuwe plukje haar bij de buitenste pluk die je al had en deze doe je over de middelste heen. En dit herhaal je.

Stap 3:
Als je door vlecht krijg je dit. Een ingevlochten vlecht aan de onderkant van je hoofd. Hierna kan je een klein elastiekje om de vlecht doen als je dit handiger vind, ik doe dit niet. Hierna pak je al je haar bij elkaar en maak je een staart.

Stap 4:
Hierna kan je een simpele knot maken. Ik vind het heel mooi als je hierbij een donut knot maakt alleen lukt dat echt niet met mijn haar omdat het te lang en te dik is. Je kan de knot ook nog hoger op je hoofd doen, dan zie je de vlecht beter.

Stap 5:
Ik vond de knot boven dit plaatje toch niet zo mooi erbij staan dus heb ik mijn staart gevlochten.

Stap 6:
En hierna heb ik de vlecht ine en knot gerold. Hierdoor krijg je een iets kleinere knot waardoor je de vlecht ook beter ziet. Het lijkt ook net of je de ingevlochten vlecht hebt door gevlochten.

Nu ben je eigenlijk klaar, maar omdat ik zaterdag een filmpje online heb gezet over de dutch braid leek het me ook wel leuk om dit te proberen, gewoon om het verschil te zien:

Stap 1:
Vlecht weer zoals je ook bij de vorige stappen hebt gedaan, alleen nu weer onderlangs. Voor uitleg kan je het filmpje van zaterdag terug kijken. Hier zie je ook goed het verschil tussen een normale en een dutch braid. Doe hierna weer hetzelfde als bij de eerste knot.

En zo ziet de dutch braid er uit met een normale knot. Hier lijkt het wel een beetje alsof ik een donut knot heb, maar dat heb ik hier niet.

En ziet de dutch braid er uit met een gevlochten knot.  Het lijkt trouwens net of een plukje haar grijs is van onder maar dit komt gewoon door het licht en dit plukje is iets blonder dan de rest :P.

Zelf vind ik de dutch braid bun eigenlijk net iets mooier dan de normale braid bun. Omdat je de vlecht duidelijker ziet omdat hij er echt op ligt.

Ik vind deze haarstijl in ieder geval heel leuk, ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden!

12 gedachtes over “Braid Bun & Dutch Braid Bun Tutorial

    • Na veel oefenen lukt het misschien wel, ik heb toen ik het net leerde ook best veel moeten oefenen met invlechten. Als je het eenmaal door hebt valt het wel mee (:

    • Dit komt niet van the beauty department, ik weet niet of jij wel eens tutorials op youtube bekijkt of een tumblr account hebt? Op dit moment is deze haarstijl een trend er zijn een heleboel tutorials en foto’s van te vinden. Ik heb dit ook niet van the beauty department, en ik heb net even op the beauty department gekeken en daar doen ze geen dutch braid daaraan kun je bijvoorbeeld zien dat ik het niet van the beauty department heb (;

Geef een reactie

