Invlechten: Normale french braid

In mijn filmpjes of tutorials op mijn site gebruik ik af en toe haarstijlen waarbij je in moet vlechten. Daarom leek het mij wel handig om een keer een tutorial te laten zien over hoe je moet invlechten. Het is geen hele uitgebreide tutorial omdat ik denk dat veel van jullie al wel kunnen invlechten maar toch een korte tutorial!

Stap 1:
Begin met los haar en pak vanaf de voorkant van je hoofd een pluk haar.

Stap 2:
Verdeel deze pluk haar in drie gelijke plukken. Vlecht nu een keer normaal. Normaal zou je nu met de rechtse pluk haar (op de foto) over de middelste heen gaan, maar voor je dit doet pak je eerst een klein beetje haar van je losse haar. Dit losse haar voeg je bij de pluk haar die je al vast hebt. Hierna doe je deze hele pluk haar over de middelste pluk heen.

Stap 3:
Nu doe je dit ook links. Op deze foto zie je goed het verschil tussen de pluk die ik al vast heb en de pluk haar die ik er net bij heb gepakt. Dit herhaal je aan allebei de kanten.

Stap 4:
Op een gegeven moment is al je losse haar op. Vanaf daar ga je gewoon normaal door vlechten.

Stap 5:
En bij het einde doe je er gewoon een elastiekje in en je bent klaar!

En omdat ik de laatste tijd ook vaak een dutch braid doe hier nog een foto hoe het er bij een dutch braid uit ziet:

De vlecht ligt dus echt ‘op’ je hoofd.

Bij de dutch braid werkt invlechten precies hetzelfde, iedere keer pak je er een plukje haar bij. Maar let wel op dat je bij een dutch braid dus onder de middelste pluk haar door gaat en niet er overheen.

Als je nog niet kan invlechten is het handig om het eerst bij iemand anders te proberen, ik heb zo ook leren invlechten. Het is niet moeilijk maar je moet even de techniek door hebben, en proberen alles vast te houden. Zelf draag ik nooit een ingevlochten vlecht naar achter naar school, maar in de vakantie als ik bijvoorbeeld ga zwemmen in zee vind ik het altijd fijn om een ingevlochten vlecht te hebben. Je haar blijft zitten zoals het zit en gaat ook niet klitten.
En natuurlijk kan je ook een heleboel andere dingen doen met invlechten!

Ik hoop dat jullie wat aan deze tutorial hebben gehad!

6 gedachtes over “Invlechten: Normale french braid

Geef een reactie

