Tutorial: Winged eyeliner maken

Ik draag de laatste tijd vaak een winged eyeliner en eigenlijk heb ik nog nooit echt duidelijk laten zien hoe ik een winged eyelienr maak. Vandaag ga ik proberen duidelijk uit te leggen hoe ik dit doe. Sorry dat dat bericht pas dinsdag online is maar ik heb het heel druk met school zoals altijd haha ;p

Het enige wat je nodig hebt is een gel eyeliner, een eyelinerpencil of een gewoon oogpotlood. Je kan zelf kiezen wat je het fijnste vind!

Stap 1:
Begin gewoon zonder iets op je oog. Bij mij zit er nog een beetje blauwe oogschaduw omdat ik hiervoor een blauwe look had gemaakt. Breng een klein beetje oogschaduw basis aan.

Stap 2:
Begin in het midden van je oog. Ik gebruik een eyeliner pencil van essence. Trek langzaam een streepje naar de buitenste hoek van je oog.

Stap 3:
Zo ziet het er nu uit.

Stap 4:
Trek nu nog een klein lijntje iets meer naar je binnenste ooghoek toe, je kan zelf weten hoe ver je dit door trekt. Bij de een staat het mooier om het verder naar binnen te doen dan bij de ander. Maak het lijntje op het laatste heel dun en stop dan.

Stap 5:
Nu ga je verder met de wing, leg je oogpotlood, kwastje of pen van je neus, tot de hoek van je oog naar de punt van je wenkbrauw. Dit is de beste manier om de wing te zetten. Het puntje moet naar de punt van je wenkbrauw wijzen.

Stap 6:
Een wing kan je op verschillende manieren zetten ik doe het ook meestal op verschillende manieren. Soms ga ik verder met het lijntje waar ik mee bezig was en trek ik een wing maar op deze foto ga ik vanaf een punt naar het lijntje toe.

Stap 7:
Nu heb je een dun lijntje.

Stap 8:
Ik vind het mooier om de wing iets dikker te maken. Vul het lijntje een beetje op.

Stap 9:
Je kan de eyeliner eventueel noge en beetje bijwerken met een wattenstaafje. Of je kan de wing iets strakker maken.

Een wing lijkt misschien heel opvallend maar eigenlijk valt het heel erg mee, begin bijvoorbeeld met een kleine wing. Ik draag af en toe een winged eyeliner naar school en het is niet heel opvallend!

Ik hoop dat jullie het een handige tutorial vonden, ik zal volgende week weer wat ‘leukere’ berichten plaatsen!

Een gedachte over “Tutorial: Winged eyeliner maken

Geef een reactie

