Face charts

Misschien kennen jullie face charts al, een face chart is eigenlijk heel simpel gezegd: een gezicht op papier. Face charts zijn dus gezichten op papier waarbij je zelf de make-up kan aanbrengen. Het lijkt een beetje op van die opmaak poppen van top-model boeken, maar face charts worden ook door professionele visagisten gebruikt!

Het ziet er misschien een beetje freaky uit zo’n kaal hoofd op een papier maar op papier kan je ook hele mooie make-up looks maken. Als je bijvoorbeeld een idee hebt kan je dit eerst op een face chart uit proberen. Rechts is het gezicht wat je ‘op kan maken’. En links staat een rij met lijntjes waar je de producten op kan schrijven die je hebt gebruikt. Zo kan je de producten die je hebt gebruikt snel weer op zoeken!

Op internet zijn heel veel mooie en vaak ook aparte face charts te vinden. Je hebt verschillende hoofden maar de bekendste is toch wel die van mac. Dit is ook de face chart die hier boven staat. Jammer genoeg zijn face charts niet in de winkel te koop maar je kan ze natuurlijk ook gewoon zelf uit printen! Het is handig om het op wat dikker papier te doen maar op een A4’tje kan het ook. Zelf heb ik ook een A4’tje gebruikt.
Het is wel lastig om op papier oogschaduw aan te brengen omdat het er een beetje op blijft liggen. Daarom kan je ook beter je vingers gebruiken in plaats van kwasten. Verder is het niet zo handig om vloeibare lipgloss te gebruiken want het is natuurlijk wel papier waar je op werkt. Als je klaar bent met een face chart kan je er een klein beetje haarlak op sprayen zodat de make-up niet meer zal vervagen als je er met je vingers over heen gaat.

Op youtube staan ook heel veel filmpjes waarin er tutorials worden gegeven op face charts! Ik zal jullie een filmpje van een bekende nederlandse beautyguru laten zien: Nikkie tutorials.

Zelf ben ik dus ook bezig met face charts. Ik vind het vooral handig dat het wat sneller gaat dan op je eigen ogen. Het is wel iets lastiger omdat het natuurlijk geen echte huid is maar ik vind het heel leuk om te doen! Binnenkort laat ik jullie misschien een paar van mijn zelf gemaakte face charts zien, ik heb er nu nog niet zo veel en die van mij zien er lang niet zo mooi uit als de face charts die je op google vind!

Geef een reactie

