Donut knot met vlecht

Ik vind een donut knot heel mooi alleen is mijn haar te lang en te dik om een mooie knot te maken met een donut. Ik krijg dan echt een hele grote dot op mijn hoofd. Dit is een soort van oplossing voor als je ook te lang haar hebt om een mooie donut knot te maken maar je kan dit natuurlijk ook doen als je het er leuk uit vind zien! Ik heb ook een filmpje waarin ik laat zien hoe je een normale donut knot maakt, deze staat bij de pagina rechts boven ‘filmpjes’.

Stap 1:
Begin met een simpele staart. Je kan zelf bepalen hoe hoog je de knot wil.

Stap 2:
Doe de donut knot eromheen. Op deze foto hield ik mijn hoofd een beetje naar achter zodat de donut beter te zien was vandaar dat mijn hoofd een beetje een rare houding heeft op deze foto.

Stap 3:
Verdeel je haar rond de donut en zet er even een elastiekje om heen. Dit is makkelijk als je gaat vlechten.

Stap 4:
Begin nu ergens in je losse haar met drie strengen. Je gaat een dutch braid maken, hier staat ook een filmpje over op de pagina ‘filmpjes’. Je pakt nu iedere keer als je de buitenste pluk er onder door doet een nieuw plukje haar. Je vlecht nu dus tegelijkertijd in.

Stap 5:
Doe dit net zo lang tot je geen los haar meer hebt. Vanaf daar vlecht je gewoon normaal verder.

Stap 6:
Rol de vlecht die nog over is nog om de donut heen en zet de vlecht vast met schuifspeldjes. Nu ben je klaar!

Bij korter haar vind ik het er iets mooier uitzien omdat de vlecht dan kleiner is, maar zo kan ik toch een donut knot in mijn haar!

6 gedachtes over “Donut knot met vlecht

  1. Hi! Ik kwam toevallig op je site toen ik op Google hair donut voor lang haar zocht ;) ik had dus hetzelfde probleem als jij en nu heb ik dankzij jou ook een originele oplossing. Morgen maar eens uitproberen! Heb ook al gedacht misschien 2 hair donuts in mijn haar te steken om dan een maxi-knot te maken maar ik vrees dat dat misschien een beetje gek zou staan en de kans bestaat dat ik dan nog steeds te lang haar heb. Ik ga nog wat verder kijken op je site want die ziet er leuk uit!

    • Ja dat kan! Dan moet je denk ik eerst gewoon proberen een knot te maken en daarna het einde vlechten en met speldjes vast zetten. Je kan misschien ook een staart in je haar maken en hierna de punten van je haar alvast vlechten en daarna de knot op je hoofd draaien, dit gaat denk ik iets lastiger maar je kan het proberen!

  2. Nice! realy nice
    Ik kwam hier terect door donut knot vlecht, van jou vind ik van de plaatjes die ik zag als eerste het mooist :)

Geef een reactie

