DIY Prikbord met lijst

Om deze DIY is best vaak gevraagd. Ik zal binnenkort ook een soort roomtour in foto’s online plaatsen maar nu eerst een soort van DIY. Het is geen echte DIY omdat ik dit niet zelf heb gemaakt maar ik weet wel hoe je het moet maken. Ik krijg de laatste tijd ook vaker requests voor berichten, ik doe hier zeker wat mee! Dus als je nog graag iets wil zien of als ik ergens over moet schrijven wat met lifestyle, beauty, haar of nagels te maken heeft, plaats dan even een comment!

En dit is waar meerdere van jullie naar vroegen. Af en toe zie je op foto’s dit prikbord hangen. Eigenlijk is het geen echt prikbord maar zo noem ik het wel even. Dit prikbord hangt boven mijn bed. Mijn tante heeft hem voor mij gemaakt. De lijst hebben mijn tante en mijn moeder op een brochante markt in België gevonden.

Dit is hoe het er van achter uitziet, ik kon hem niet van mijn muur afhalen omdat best veel gedoe is. Eigenlijk was deze lijst de kleur die je op de foto ziet. Gewoon hout. Mijn tante heeft hem wit geschilderd met in de randen waar een soort bloemenprint zit goud. Nu heb je alleen een lijst, als je er een prikbord van wil maken moet je er een stuk kippengaas achter doen. Dit kan je vast nieten met een tapijtnieter, misschien gaat het ook wel met spijkertjes. Bij mijn lijst is het gaas wit geverfd zodat het er iets mooier uitziet.

In iedere hoek zit een soort bloemen printje waar goude verf op zit.

Mijn lijst hangt aan twee spijkers aan mijn muur. In mijn muur gaat het heel moeilijk om gaatjes te boren en deze twee spijkers hingen er al van een vorige lijst die hier hing dus heb ik het prikbord hieraan gehangen.

Op mijn lijst heb ik een dikke strook met licht roze kant gehangen. De rest van mijn kamer is ook roze en ik vond het wel leuk staan op mijn prikbord. Verder heb ik allemaal verschillende plaatjes op mijn prikbord gehangen met kleine knijpertjes in zilver en goud. Ik haal de plaatjes vooral van tumblr, google en weheartit. De plaatjes verander ik ook best vaak. Links heb ik allemaal plaatjes met ballet als thema en rechts heb ik een beetje rozige plaatjes hangen. Rechts onder heb ik zelf een soort muziekbladen gemaakt, hierover kan ik eventueel ook nog een DIY maken.

Je kan ook sieraden op je prikbord hangen. Ik heb er maar een ketting aan hangen omdat ik een andere plek heb waar ik mijn sieraden hang, maar deze heb ik hier wel gehangen.

Toevallig vond ik pas geleden dit filmpje, mijn lijst is op dezelfde manier gemaakt alleen heeft mijn lijst een soort brochante, vintage stijl:

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, als er nog vragen of requests zijn kan je het achterlaten in de comments!

4 gedachtes over “DIY Prikbord met lijst

Geef een reactie

