Beginnen met make-up

Ik heb volgens mij bezoekers van verschillende leeftijden en daarom lijkt het mij wel handig om een bericht te schrijven over beginnen met make-up. Ik zelf ben eigenlijk vergeleken met bijvoorbeeld anderen meisjes uit mijn klas vrij laat begonnen met make-up. Ik denk dat ik ongeveer aan het begin/halverwege van de 2e klas echt make-up ben gaan gebruiken.

Wat mij betreft moet je pas beginnen met make-up als je het zelf wil. Ik vond het eerst niet belangrijk. Ik vond het ook niet echt fijn zitten. In de tweede klas zeiden een paar vriendinnen dat ik eens mascara op moest doen. Ik heb dat toen ook gedaan en vanaf toen ben ik het steeds vaker gaan doen. Vandaag ga ik jullie een paar ‘tips’ geven om te beginnen met make-up.

Als eerste kan je het beste gewoon met mascara beginnen. Begin bijvoorbeeld met alleen mascara op je bovenste wimpers. Het ligt er ook aan of je van jezelf donkere of lichte wimpers hebt. Je kan ook beginnen met bruine mascara in plaats van zwarte mascara. Zwarte mascara is harder dan bruine mascara. Ook kan je bijvoorbeeld een klein beetje zwart oogpotlood aanbrengen, of bruin. Mascara maakt echt al een heel groot verschil.
Je kan ook een beetje grijs, zwart of bruin oogpotlood op je onderste waterlijn aanbrengen. Wil je dat je ogen groter lijken? Breng dan alleen aan de buitenkant een beetje oogpotlood aan. Wil je juist dat je ogen kleiner lijken? Breng dan over je hele onderste waterlijn oogpotlood aan. Mascara en oogpotlood geven echt al een hele andere uitstraling!


Wil je toch iets meer dan dit? Breng dan bijvoorbeeld een beetje oogpotlood aan op je bovenste waterlijn, dit vinden somme vervelend om aan te brengen maar je wimpers lijken er wel iets voller door!
Je kan ook een dun lijntje boven je ogen zetten, doe dit bijvoorbeeld eerst met oogpotlood dit kan je nog een beetje vervagen waardoor het minder hard is.
Als je een ‘wakkere’ blik wilt hebben moet je een klein beetje lichte (zilver, licht roze, wit) oogschaduw aanbrengen. Vervaag dit een beetje tot boven je wimpers en tot je onderste waterlijn. Dit ziet er vaak mooi uit.
Je kan ook een beetje blush aanbrengen en langzaam aan ga je vaak iets meer make-up gebruiken. Dit gaat meestal niet in een keer gelijk.
Als je foundation wilt gebruiken is het wel belangrijk dat je de goede kleur kiest. Je hoeft niet gelijk een hele dure foundation van bijvoorbeeld mac te kopen. Catrice, Essence en Hema hebben bijvoorbeeld ook goede en goedkope foundations! Als je dan per ongeluk de verkeerde foundation hebt gekocht is het niet zo erg omdat hij niet zo duur was. De juiste kleur foundation is voor veel meisjes lastig te vinden. Het beste kan je een beetje foundation testen in je hals of op je kaak. Niet op je handen want je handen zijn vaak een andere kleur dan je gezicht! Kies ook geen te donkere foundation omdat je misschien denkt dat je dan bruiner lijkt. Dit ziet er vaak juist heel raar uit, je kan beter gewoon de goede kleur foundation kopen!
Ook kan je natuurlijk lichte kleuren oogschaduw gebruiken. Oogschaduw is wel iets waar je eerst een beetje mee moet oefenen. Gewoon een beetje experimenteren!

Dit waren een paar hele simpele tips en ik denk dat veel van jullie dit ook al wel wisten, maar toch wilde ik zo’n artikel maken omdat ik het me voor kan stellen dat er bijvoorbeeld vragen over zijn.

Een quote die ik wel bij dit artikel vind passen is deze: “Beauty isn’t make-up”. Onthoud dus dat je zonder make-up ook mooi bent!

Een gedachte over “Beginnen met make-up

Geef een reactie

