Spring Ooglook Tutorial

Eergister heb ik al een filmpje met een haar tutorial voor in de lente online gezet en vandaag laat ik jullie een spring look zien! Natuurlijk kan je deze look ook in de zomer of een ander seizoen dragen. Het is eigenlijk geen opvallende look, maar ik vind het wel een mooie look!

Wat heb je nodig:
– Een hele licht roze kleur, ik heb een hele licht roze kleur van bourjois gebruikt
– Een iets donkerdere kleur, ik heb de 2e kleur van de onderste rij gebruikt uit een palletje van sleek
– Een paarse kleur, een fel paarse kleur, ik heb de 2e kleur uit de bovenste rij gepat uit het palletje van sleek
– Een zwart of grijs oogpotlood, ik heb er een van de action
– Mascara, ik heb er een van catrice gebruikt
– Oogschaduw basis

Stap 1:
Breng oogschaduw basis aan. Breng hierna de allerlichtste kleur roze aan over je hele ooglid en in je binnenste ooghoek. Dit is een soort basis.

Stap 2:
Breng nu de iets donkerdere kleur aan op vanaf ongeveer 2/3 van je ooglid. Zorg dat de twee kleuren mooi in elkaar overlopen. Als je twee kleuren kiest die bij elkaar passen is het niet zo moeilijk om ze mooi in elkaar over te laten lopen.

Stap 3:
Op deze foto is het niet zo goed te zien maar nu ga je de fel paarse kleur aanbrengen. Breng de kleur aan in je arcadeboog en een als een soort lijn boven je wimpers. Niet boven heel je wimper rand lang maar maar een klein stukje. Maak dus een soort V-vorm. Zorg ook weer dat het goed in elkaar overloopt. Breng ook een klein beetje paars aan onder je onderste waterlijn.

Stap 4:

Maak nu een kleine wing, ik heb dit expres alleen met oogpotlood gedaan zodat je een echt een mooie zachte wing krijgt, als je er nog met eyeliner overheen gaat krijg je gelijk zo’n harde ooglook. Bij een lente look vind ik dit mooier. Doe hierna nog wat mascara op en je bent klaar!

En zo ziet de look eruit bij je hele gezicht:

De look is dus helemaal niet zo opvallend ook al zit er een fel paarse kleur in!

Een gedachte over “Spring Ooglook Tutorial

Geef een reactie

