Ooglook: Turquoise Memories

Vandaag weer een ooglook, dit keer weer een blauwe ooglook. Ik heb al een tijdje geen blauwe ooglook meer gedaan. Het liefste wilde ik een look maken met licht blauwe matte oogschaduw en een witte basiskleur, alleen kon ik niet de juiste kleuren vinden. Dus dit is de look die er uiteindelijk uit kwam:

Wat heb je nodig:
– Witte oogschaduw, warm eyeshadow pallet
– Licht blauwe oogschaduw, 88 pallet
– Turquoise blauwe oogschaduw, MNY
– Turquoise blauwe oogschaduw, Bourjois 24 turquoise ensoleille
– Wit oogpotlood, Essence
– Zwarte eyeliner, Essence
– Oogschaduw basis, Hema
– Mascara, Catrice

Stap 1:
Begin zoals altijd met een oogschaduw basis. Breng hierna de witte oogschaduw aan over je hele ooglid.

Stap 2:
Breng nu de licht blauwe oogschaduw kleur aan vanaf de helft van je ooglid.

Stap 3:
Breng de lichtste turquoise kleur aan als een soort v-vorm. Boven langs je wimperrand naar een punt/bocht toe en daarna terug je arcadeboog in.

Stap 4:
Breng de donkere turquoise kleur aan in de arcadeboog en ook weer in de v-vorm. Werk ook even de witte oogschaduw bij zodat je ook nog wit ziet. Zet hierna een kleine wing  met eyeliner. Breng ook mascara en wit oogpotlood aan. En je bent klaar!

Zoals ik in het begin al zei wilde ik dus eerst een look met andere kleuren maken, maar dit is het uiteindelijk geworden. Ik heb geprobeerd de juiste kleuren bij elkaar te zoeken door een beetje te mengen met andere oogschaduw kleuren. Ik heb de donkere turquoise kleur bijvoorbeeld met een klein beetje zwarte oogschaduw gemengd. Zo zag mijn hand er aan het einde uit, helemaal onder de swatches:


En dit was de ooglook van vandaag, ik hoop dat jullie hem mooi vinden! Als je nog vragen hebt kan je ze in de comments stellen!

2 gedachtes over “Ooglook: Turquoise Memories

Geef een reactie

