DIY: Teacup candles!

Vandaag een DIY, ik heb deze DIY vorige week gemaakt en ik en mijn zusje geven dit als cadeautje voor moederdag. Ik heb teacup candles samen met mijn zusje gemaakt! Ik vind het er super leuk uitzien en het is makkelijker dan het lijkt. Ik zag dit idee op the blushing bride een engels talige blog. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik het gedaan heb, bereid jullie voor op een lange DIY met veel foto’s!

Wat heb je nodig:
– Kopjes
– Schoteltje, dit hoeft niet per se
– Kaars lontjes, te koop bij pipoo’s voor €1,50 van het merk Rayher
– Kaarsen, Xenos €1,59
– Eventueel geurolie, ik vond het wel leuk om Jasmijn geur olie te gebruiken
– Hitte bestendige kom voor in de magnetron of een pan en een pot

Hierboven zie je de drie kopjes die ik heb gebruikt. Ik heb gezocht in verschillende kringloopwinkels en uiteindelijk heb ik ze bij een soort antiekhandelaar gekocht voor maar €3,00! Jammer genoeg is het schoteltje van het middelste kopje gisteravond gebroken!

Stap 1:
Maak de kopjes eerst goed schoon, als de kaars er eenmaal in zit gaat dit niet meer! Hak hierna de kaars in kleine stukjes. Mijn zusje en ik hebben een hele kaars in een plastic zak gedaan en hierna met een hamer op de kaars geslagen. Zo brak de kaars, met een mesje stukjes eraf snijden is niet te doen, dit hebben we ook nog geprobeerd. Verder hebben we de eerste kaars in z’n geheel in de magnetron gedaan, dit werkte ook niet. Hierna hebben we de hele kaars in een glazen kom in kokend water gezet, dit werkte wel maar wel heel langzaam. Hierna hebben we de andere kaars in kleine stukjes geslagen en dan gaat het veel sneller!

Stap 2:
Doe water in een pan en zorg ervoor dat het gaat koken. Zet hierna een glazen kom of schaal in het kokende water met daarin de stukjes kaars. Wacht tot het goed gesmolten is zoals je op het plaatje hierboven ziet. Als je een geur erin wil moet je er nu een paar druppeltjes bij doen.

Stap 3:
Doe een kaarslontje tussen twee satéprikkers. Zorg dat het lontje helemaal op de bodem zit en in het midden! Het is slim om de satéprikkers ook nog even aan het kopje vast te plakken met een klein stukje plakband.

Stap 4:
Giet hierna (voorzichtig!) het kaarsvet in het kopje. Zorg dat het kopje dicht bij staat zodat je het er snel in kan gieten. Het kaarsvet stolt heel erg snel zodra het niet meer in kokend water staat.

Stap 5:
Zo ziet het er uit met het vloeibare kaarsvet erin. Het is heel belangrijk dat je het nu gewoon laat staan. Je moet niet meer met een stokje erin roeren, het lontje verplaatsen of ermee gaan lopen. Het kaarsvet is nu nog vloeibaar maar als het stolt komen er een soort rimpels in als het water bewogen heeft.

Stap 6:
Het kaarsvet stolt al vrij snel maar het moet wel goed uitharden.

Stap 7:
Zo ziet het er de volgende morgen uit. Ik heb het ’s avonds gemaakt en ’s nachts heb ik het in de garage heel de nacht laten stollen zodat het goed uitgehard is.

Stap 8:
Knip het lontje af en hou ongeveer 1,5 centimeter over.

En dit is de teacup candles diy! Ik vind het er super leuk uit zien en het is ook leuk om te maken. Ik vind het alleen wel heel jammer dat er en schaaltje is gebroken, maar gelukkig zijn de andere niet gebroken. Ik denk dat mijn moeder dit ook wel leuk zal vinden!

Dit was mijn teacandle cup DIY, ik hoop dat jullie het een leuke DIY vinden!

4 gedachtes over “DIY: Teacup candles!

  1. Wat een fantastisch idee!!! Dit wil ik zeker een keertje doen, vooral omdat het niet erg ingewikkeld is. Alleen de kaarslontjes word lastig, ik weet niet of we zo’n winkel hebben en waar ik het wel kan halen.

Geef een reactie

