Tutorial: Engelse nail-art

Op het moment dat dit bericht online komt zit ik in de bus onderweg naar Engeland. Met school ga ik drie dagen naar Engeland, we slapen in groepjes in gastgezinnen en we gaan ook naar Londen. Vorig jaar gingen we met school 1 dagje naar school en toen heb ik ook al een nail-art gemaakt van de Engelse vlag, deze tutorial kan je ook terug lezen. Klik in het menu rechts bij de kalender op  21 juni 2011 of vul in bij zoeken: engelse vlag. Vandaag laat ik jullie een iets andere nail-art zien in een Engelse stijl!

Wat heb je nodig:
– Zwarte, donker blauwe en een rode basiskleur nagellak
– Witte, zwarte en rode stripers
– Dottingtool

Stap 1:
Lak eerst je nagels met de basiskleur. Ik maak op mijn duim en wijsvinger een normale Engelse vlag op mijn middelvinger maak ik de bovenkant van een telefooncel, op mijn ringvinger maak ik een Engelse vlag met de Big Ben en op mijn pink maak ik het teken van de Britse pond.

Stap 2:
Maak de vormen van de nail-art op je nagels. Op je duim, wijs- en ringvinger maak je de witte strepen voor de vlag. Op je middelvinger maak je twee zwarte streepjes, en 6 rechthoekjes. Op je pink zet je gelijk het hele teken van de pond, dit teken kan je het beste eerst even op een papiertje oefenen. Oefen wel gelijk met nagellak en probeer het klein te doen.

Stap 3:
Zet de rode streepjes op de vlag.

Stap 4:
Zet tussen de twee streepjes van de telefooncel heel klein: telephone, bij mij pastte het niet helemaal maar dat vind ik niet zo erg. Zet nu om de zwarte vierkantjes witte streepjes. Maak nu ook de Big Ben op je ringvinger, over de vlag heen. Vergeet de klok niet! Op mijn pink heb ik het pondteken nog iets dikker gemaakt.

Breng hierna een laagje topcoat aan en je bent klaar! Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vonden!

4 gedachtes over “Tutorial: Engelse nail-art

  1. Gaaf! Grappig ook want ik heb een aantal maanden geleden ook een soortgelijk iets gemaakt maar dan met de Australische vlag. Die komt gedeeltelijk overeen met de Engelse vlag dus onze nail arts lijken erg op elkaar :D

Geef een reactie

