Get the look: Pastel trend

Ik post niet veel over fashion maar ik ga nu toch iets doen wat met fashion, beauty & nails te maken heeft. Ik ga vanaf nu af en toe een artikel schrijven wat Get the look heet. Het idee erachter is dat ik van een bepaalde trend een collage maak met bijpassende items. Vroeger deed ik dit best vaak en deed ik ook wel eens mee aan contesten, een soort wedstrijden, op forums. Vanaf nu ga ik dit dus af en toe doen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

– Roze blazer: Paul smith €495,-
– Mint blazer: H&M €44,-
– Top: Modcloth €25,-
– Broek: €199,-
– Schoenen: Converse €65,-
– Nude hakken: €400,-

De prijzen en winkels bij sommig items hierboven zijn heel duur en onbekend. Ik let bij het uitkiezen van de plaatjes niet op de prijzen en winkels. De plaatjes zijn alleen om een beeld van de trend te geven.

Deze keer: de pastel trend! Deze lente & zomer zijn pastelkleuren helemaal in. Je ziet ze heel veel terug komen in sieraden, kleding en ook in make-up.

Een simpele zwarte blazer is eigenlijk wel een must-have. Ik denk dat veel meisjes ook een simpele zwarte blazer hebben. Zwarte blazers passen bij bijna ieder shirtje en bij bijna iedere broek. Je ziet de laatste tijd ook steeds meer blazers in andere kleuren bijvoorbeeld lichtroze en mintkleurige blazers. Mintkleurige blazers hebben ze onder andere bij de H&M: €49,95, de Primark: €19,00 en de Topshop: €40,00. Lichtroze blazers hebben ze ook in veel winkels bijvoorbeeld bij de H&M en de Only.

Qua shirtjes is het makkelijk om pastel kleuren te vinden. Er zijn natuurlijk ook een heleboel verschillende pastel kleuren bijvoorbeeld: licht geel, baby blauw, mint, licht roze, oud roze, licht paars en grijs. Als je deze kleuren op de juiste manier met elkaar combineert krijg je vaak al een mooie pastelkeurige outfit. Combineer bijvoorbeeld een wit kanten topje met een mintkleurige blazer. Of een roze top met een grijs vestje op een witte broek. Voor schoenen vind ik nude kleuren en grijs mooi staan bij pastel kleuren.

Broeken heb je ook in een heleboel pastelkleuren. Je hebt bijvoorbeeld licht gele broeken. Misschien vind je dit een beetje gewaagd maar de laatste tijd zie je steeds meer gekleurde broeken op straat. Licht roze broeken zie je de laatste tijd ook veel. Zelf heb ik er ook een gekocht en dezelfde dag dat ik mijn licht roze broek aan had zag ik al drie andere meisjes met een lichtroze broek.

Qua sieraden zijn Collars heel erg in. Dit zijn zoals ze in het Nederlands ook wel worden genoemd: Peter Pan kraagjes. Je kan zelf een kraagje maken en die op ieder shirt of blousje die je wilt. Google maar eens: DIY Collar!

Voor make-up geld ongeveer hetzelfde: gebruik lichte kleuren. Pas liet ik jullie bijvoorbeeld al een look zien met pastel kleurtjes:

Ik hoop dat jullie dit soort nieuwe posts leuk vinden!

2 gedachtes over “Get the look: Pastel trend

  1. ik vind echt dat je een hele leuke site hebt en een leuke vintage stijl.!! Verder originele artikels, ik kijk vaak eventjes op je site, (: een tip ik zou het leuk vinden als er wat vaker nieuwe artikels komen…..xx

    • Dankje! En ik probeer minstens drie keer per week artikelen online te zetten en normaal doe ik ook een filmpje in het weekend maar de laatste tijd heb ik dat ook een beetje laten zitten, maar ik ben van plan om dat weer te gaan doen. En meer dan drie artikelen per week lukt niet omdat ik het erg druk heb met school, ik zou het graag willen maar dat gaat jammer genoeg (nog) niet.

Geef een reactie

