Tutorial: Scarf Braid (1)

Op het moment dat ik dit schrijf (maandag), is het heel lekker weer buiten. Als het warm is vind ik het altijd fijn om mijn haar in een ingevlochten vlecht of staart te dragen. Vandaag laat ik jullie zien hoe je een Scarf Braid kan maken. Een vlecht met een sjaal! Ik vind het heel leuk staan. Het is wel een vlecht waarmee ik niet snel over straat ga omdat het toch best apart is maar ik laat jullie vandaag wel zien hoe je zo’n vlecht moet maken.

Ik heb het met twee sjaals geprobeerd dus aan het einde zal ik allebei de vlechten laten zien. Ook heb je misschien al gezien dat er een 1 in de titel staat, volgende week laat ik jullie nog een vlecht zien met een sjaal maar dan een ander soort vlecht.

Stap 1:
Kies een sjaal. Vouw de sjaal dubbel en kijk nu of de sjaal lang genoeg is voor in je haar. Ik heb een sjaal met kleine sliertjes eraan vast, dit maakt voor de vlecht niet veel uit.

Stap 2:
Pak een pluk haar vanaf voren. Dit wordt de middelste pluk haar waarmee je gaat vlechten.

Stap 3:
Zet de sjaal onder de pluk haar die je net hebt gepakt vast. Doe dit met een schuifspeldje. Als je de pluk haar nu los laat zie je het schuifspeldje niet meer.

Stap 4:
Nu ga je beginnen met vlechten. De twee stukken sjaal zijn de buitenste twee delen en het haar wat je al de hele tijd vast hebt is het middelste deel. Doe alsof de sjaal gewoon je eigen haar is. Nu ga je invlechten, als je niet weet hoe je moet invlechten kijk dan even op mijn site. Ik heb al eerder een artikel over invlechten geschreven. Vul bij ‘zoeken’ invlechten in, en je vind het vanzelf! Pak iedere keer een stukje haar erbij, ook bij de delen met de sjaal!

Stap 5:
Vlecht net zo lang door tot je bij het einde komt. Hier vlecht je gewoon door met drie plukken haar. Doe aan het einde een elastiekje in je haar en je bent klaar!

En dit is het eindresultaat!

Het ziet er in ieder geval heel zomers uit!

En dit is de vlecht met de andere sjaal die ik ook heb gemaakt. Je kan dus iedere sjaal gebruiken die je wilt! Het is wel fijn als de sjaal niet te dik is. Je zou het eventueel ook nog met een lintje kunnen doen, dan ziet het er iets subtieler uit.
Het is even wennen met vlechten, omdat het niet je eigen haar is, maar het went heel snel.

Volgende week laat ik jullie dus ook nog een andere vlecht zien met een sjaal. Ik hoop dat jullie dit een leuke tutorial vonden!

3 gedachtes over “Tutorial: Scarf Braid (1)

Geef een reactie

