Sterkere nagels in de zomer?

De titel stelt eigenlijk al de vraag van dit artikel: Heb je sterkere nagels in de zomer? Dus: Heeft het weer invloed op je nagels? Ik ga proberen in dit artikel het antwoord op deze vraag te geven.

Het antwoord op de vraag is: Ja, het weer heeft invloed op je nagels. Het is niet zo dat je nagels in de zomer sterker worden. Het soort nagels dat je hebt word voor een deel bepaald door je genen, als je zwakke nagels hebt zullen deze ook niet sterker worden in de zomer. Wat wel zo is, is dat je nagels sneller groeien in de zomer.
In de zomer groeien je nagels gemiddeld 20% sneller dan in de winter! Per dag groeien je nagels ongeveer 0,1 mm per dag. Heel weinig dus! In de zomer groeien je nagels dus sneller.

Sowieso is er in de winter een drogere lucht. Je nagels zijn dus ook droger. Je hebt bijvoorbeeld sneller losse velletjes op je nagels of kleine scheurtjes erin. Daarom is het belangrijk om je nagels in de winter goed te verzorgen. Smeer je nagels en nagelriemen bijvoorbeeld in met een nagelcrème. De droge lucht heeft niet veel met de groei van je nagels te maken, maar je nagels zijn dus wel iets zwakker in de winter.

In de zomer hebben de meeste mensen ook een betere doorbloeding, dit is ook beter voor je nagels. Dit is dus ook een reden waardoor je nagels sneller groeien.

Ik zelf merk het verschil al snel, toen het hier in Nederland pas warm was groeiden mijn nagels op eens veel sneller! Jammer genoeg breken ze bij mij altijd snel af, omdat mijn nagels vrij droog zijn. Maar in de zomer is dit voor mij geen probleem omdat ze dan toch zo weer aan groeien!

En in de zomer houd ik vooral van vrolijke kleurtjes zoals bijvoorbeeld paars, blauw, roze en mint zoals je op de foto’s hierboven kan zien!

Een gedachte over “Sterkere nagels in de zomer?

Geef een reactie

