Get the look: Asymmetric dress

Vandaag weer een Get the look! Dit keer: de asymmetric dress. De asymmetric dress is op dit moment echt een trend! Je ziet ze steeds meer op fashion blogs, je hebt ze in jurken en rokken. Zelf heb ik geen asymmetric dress en ik denk ook niet dat het iets voor mij is. Sowieso draag ik eigenlijk nooit rokjes, vroeger wel maar nu niet meer.

Prijzen en winkels:

Evening dresses ball gown: $62
Quiz cream dress: £50
Asymmetrical dress: £40
Chiffon maxi dress Long maxi skirt: $36
Dorothy Perkins chiffon skirt: $27
Floral print skirt: $40
Long pink skirt: $30
Floral skirt:£23

De prijzen en winkels bij sommig items hierboven zijn heel duur en onbekend. Ik let bij het uitkiezen van de plaatjes niet op de prijzen en winkels. De plaatjes zijn alleen om een beeld van de trend te geven.

Dit keer dus de asymmetric dress trend. Ik ga proberen er zoveel mogelijk over te vertellen.

Je hebt dus asymmetric jurken en rokken. Bij een asymmetric kledingstuk is de voorkant van de jurk of rok kort, tot op ongeveer je knieeën en de achterkant is lang. Meestal zijn de stoffen ook doorzichtig of heel dun. Zodat je echt een mooie losse rok of jurk hebt. Meestal komt het korte deel aan de voorkant tot op je knieeën.

Een asymmetric kledingstuk lijkt misschien lastig om te combineren maar dat is het eigenlijk niet. Je kan er bijvoorbeeld gewoon een simpel wit of zwart hemdje op dragen die je in je rok stopt. Of zoals het model op de foto rechtsboven heeft: een licht kleurige blouse met korte mouwen met een kraagje. Laatst zag ik ook een foto in de Fashionista met een meisje met een asymmetrische rok. De rok was paars, ze had een simpel zwart hemdje aan met daarover een zwart leren jasje. Door de rok zag het er schattig uit, maar door het jasje kreeg de outfit ook weer wat stoers. Je kan asymmetrische kleding stukken dus makkelijk combineren.

Het ziet er ook heel zomers uit. Hier een paar voorbeeld foto’s, alle foto’s komen van weheartit.com:

En dit was Get the look voor deze keer! Ik hoop dat jullie deze Get the look leuk vonden!

3 gedachtes over “Get the look: Asymmetric dress

Geef een reactie

