De voor & nadelen van lang en kort haar

Vandaag een artikel waarin ik de voor en nadelen van lang en kort haar ga opnoemen. Als eerste: dit is geen artikel om jullie jaloers te maken. Ik schrijf dit artikel juist omdat veel mensen vaak zeggen dat ze jaloers zijn op mijn haar, hier in dit artikel zal ik daarom de nadelen van lang haar opnoemen. Want lang haar is ook niet altijd handig! Zelf heb ik lang en dik haar, het is nu zelfs wat langer dan mijn heupen, dit vind ik dan wel weer iets te lang worden dus binnekort laat ik de punten er weer af knippen.

Als eerste vind ik niet dat lang haar mooier is dan kort haar. Ik zelf heb eigenlijk nooit kort haar gehad dus ik weet niet echt de voor- en nadelen van kort haar, maar ik zal proberen er een paar op te noemen!

Als eerste de voordelen van lang haar en daarbij dan ook de nadelen van kort haar:
– Bij lang haar kan je verschillende kapsel uit proberen. Bij kort haar is dit toch wat lastiger. Bij lang haar kan je bijvoorbeeld verschillende soorten vlechten proberen, of je haar stijlen of krullen.
– Lang haar is makkelijker te onderhouden, aan kort haar moet je wat meer tijd besteden.
– Bij lang haar heb je het in de winter minder koud aan bijvoorbeeld je oren. Omdat je haar er dan voor hangt.
– Als je een badhairday hebt kan je je haar makkelijk in een paardenstaart of knot doen, bij kort haar gaat dit niet.

En dan nu de nadelen van lang haar, en daarbij is het natuurlijk omgekeerd bij kort haar:
– Je hebt veel shampoo nodig om je haar te wassen, en lang haar droogt langzaam. Als het bovenste deel van mijn haar droog is, duurt het nog een tijdje voor het onderste deel van mijn haar droog is.
– Je bent lang bezig om je hele haar te stijlen, en bij mij zakken krullen er bijvoorbeeld snel uit.
– Het grootste nadeel vind ik toch wel dat het heel erg warm is in de zomer. Daarom draag ik het in de zomer bijna nooit los.
– Ook blijft lang haar sneller in ritsen hangen of wat ik ook vaak heb: mijn haar blijft hangen in van die kleine schroefjes in stoelen op school.
– Ik heb ook wel eens hoofdpijn als ik de hele dag een knot in heb gehad, omdat mijn haar vrij zwaar is.
– En nog iets wat ik heel vervelend vind: mijn haar is altijd heel erg pluizig, dit is natuurlijk niet bij iedereen maar bij mij wel.

Dit zijn de voordelen en nadelen die ik heb opgezocht en zelf heb bedacht. Er zijn dus zowel bij kort als bij lang haar voor- en nadelen! Maar ik ben wel heel blij met mijn haar!

2 gedachtes over “De voor & nadelen van lang en kort haar

Geef een reactie

