Tutorial: Heart Braid

Op tumblr en weheartit zag ik wat plaatjes van een heart braid. Ik wilde het zelf ook graag proberen, en heel moeilijk is het eigenlijk ook niet. Het vlecht gedeelte is vrij makkelijk, het is alleen wel iets lastiger om de vlecht vorm te geven.

Als eerste zeg ik er wel bij dat mijn heart braid niet op de foto hierboven lijkt. Bij mij zit het onderste gedeeltje er niet zo mooi en strak uit, ik heb het hartje iets te groot en hoog op mijn hoofd gemaakt. Maar goed, het gaat om het idee en ik zal jullie uit leggen hoe je zoiets krijgt. Ik denk dat het met stijl dun haar ook beter gaat dan met dik haar.

Stap 1:
Start met een middenscheiding, borstel je haar ook goed door anders raakt het in de knoop bij het vlechten.

Stap 2:
Op deze foto heb ik een kant al gevlochten. Zo moet het ongeveer worden.

Stap 3:
Pak een klein plukje haar, zorg ervoor dat deze zo dicht mogelijk tegen het begin van de andere vlecht aan zit. Verdeel dit plukje in drie plukjes.

Stap 4:
Nu ga je vlechten. Je vlecht met drie plukken, maar iedere keer dat je de pluk vanaf een zijkant erbij doet, pakj je een klein stukje los haar erbij. Dit is dus niet het normale invlechten want je pakt maar aan een kant steeds een plukje haar erbij. Pak iederee keer aan de buitenkant van je haar een plukje haar erbij.

Stap 5:
Vlecht door en maak via je voorhoofd een bocht naar achteren toe.

Stap 6:
Op een gegeven moment stop je met invlechten en vlecht je gewoon normaal door. Zoals je ziet krijg ik twee dikke vlechten, het eindresultaat is mooier als je dunne vlechtjes hebt.

En zo ziet het er bij mij uit, zoals ik net al zei ziet het er bij mij niet heel mooi uit maar met een beetje fantasie is er wel een hartje in te zien.

Een dag later heb ik het nog een keer geprobeerd en deze zag er al iets beter uit. Ik denk dat het sowieso makkelijker gaat om dit bij iemand anders te doen. Ik hoop dat jullie het, ondanks mijn mislukte hartje, toch een leuke tutorial vonden!

Een gedachte over “Tutorial: Heart Braid

  1. Voor een mooi hart moet je gewoon verder naar achteren op het hoofd beginnen en alleen haar van buiten bijpakken

Geef een reactie

