Oogmake-up woordenlijst

Ooit kreeg ik de vraag of ik wilde uitleggen wat crease, arcadeboog, waterlijn en al dat soort woorden betekenen. Dit leek mij eigenlijk best een goed want ik, en ook andere blogs gebruiken vaak van dit soort woorden in oogtutorials. Daarom vandaag een soort woordenlijst met foto’s zodat het extra duidelijk is!

Binnenste ooghoek:

Het deel wat ik met mijn kwast aanwijs is je binnenste ooghoek. Gewoon een van de twee hoeken van je oog, en dan de binnenste! Heel simpel dus.

Waterlijn:

Het natte randje boven je onderste wimperrand is je waterlijn. Hierop kun je bijvoorbeeld oogpotlood doen. Aan de bovenkant heb je ook een waterlijn, hier zit de waterlijn onder je wimperrand. Als je je ooglid een beetje optilt, kun je ook op deze waterlijn oogpotlood doen.

Bewegend ooglid:

De naam zegt het al, het bewegend ooglid is het deel van je oog wat beweegt wanneer je bijvoorbeeld knippert. Hierop breng je meestal een basiskleur oogschaduw aan.

De crease/arcadeboog:

Veel mensen vinden het lastig om hun crease, of arcadeboog dit is hetzelfde, te vinden. Een handig trucje is om wat eyeliner boven je wimperrand te doen. Het hoeft niet netjes, het is belangrijk dat je het vooral dik doet. Kijk nu zo ver mogelijk naar boven en beweeg je ogen als je naar boven kijkt. Zo komt er eyeliner op de plek waar je crease zit. Meestal zit deze plek wat hoger dan de plek waar je zelf denkt dat je crease zit.

Als je nu met een kwast op dit lijntje duwt, zul je merken dat je crease onder je wenkbrauwbot zit. In je crease breng je vaak donkere kleuren aan.

En dit was een soort mini oogmake-up woordenlijst! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad!

Een gedachte over “Oogmake-up woordenlijst

Geef een reactie

