Tutorial: Scarf braid #2

Pas liet ik jullie al de scarf braid zien, en vandaag laat ik jullie een andere manier zien. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, sorry dat er maar weinig foto’s bij zitten.

Stap 1:
Maak een zijstaart in je haar, dit is handigier met het vlechten. Je kan het eventueel met een dun elastiekje doen wat je nog door kan knippen.

Stap 2:
Doe de sjaal door het elastiekje heen, zorg dat de sjaal aan beide kanten even lang is. Het is het mooiste als de sjaal ongeveer evenlang is als je haar. Hierna verdeel je je haar in twee plukken. Stop tussen de twee plukken een stuk sjaal en gebruik dit als derde pluk haar. Doe ook een stuk sjaal aan de buitenkant van de plukken haar, dit word de vierde pluk. Nu ga je een vlecht maken met vier ‘plukken haar’. Maar twee plukken zijn nu haar, en twee plukken zijn nu sjaal. Hieronder staat een filmpje wat ik ooit gemaakt heb waarin ik de vier plukken vlecht uit leg.

En dit is het eindresultaat, ik vind het er leuk en zomers uit zien. Maar ik zou het zelf denk ik niet zo snel dragen. Ik zou het eerder met een dun lintje doen.

Een gedachte over “Tutorial: Scarf braid #2

Geef een reactie

