How to: Haren stijlen

Pas ben ik naar de kapper geweest, de dode punten zijn er weer af en mijn (lange) lagen zijn weer bij geknipt. Als ik niks aan mijn haar doe, dus als ik het gewoon op laat drogen na het douchen, krijg ik een soort slag. Het zijn geen echte krullen, omdat mijn haar daar te lang en te zwaar voor is. Het is meer een soort slag. Ik heb dus geen stijl haar. Toch vind ik het af en toe ook wel eens leuk om mijn haar te stijlen. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn haren stijl.

Links is hoe mijn haar er normaal uit ziet, zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Voordat ik het ga stijlen kam ik mijn haar eerst goed door. Op de rechter foto zie je hoe het er dan uit ziet. Of de foto valt het nog mee maar in het echt is het een grote bos pluis haar.

Mijn haar droogt niet snel op, vooral het onderste deel niet. Daarom föhn ik het eerst nog even. Belangrijk: Stijl je haar nooit als het nog nat is. Dit is heel slecht voor je haar. Als je haar nat is, is het het kwetsbaarst. Hitte van een föhn of stijltang is sowieso al niet goed voor je haar, maar als het nat is beschadigd het extra snel.
Gebruik daarom ook altijd een beschermende spray, serum of iets anders. Ik gebruik ook een hitte beschermende lotion, van Oriflame. Verdeel dit goed door je haar, vermijd je haar wortels. Door de lotion word je haar sneller vet als je het bij je haarwortels aan brengt. Breng vooral veel aan in je punten, je punten raken het snelst beschadigd.

Terwijl ik bezig ben met de vorige stappen, laat ik mijn stijltang opwarmen. Ik heb een stijltang van Swarchkopf.

Als mijn stijltang is opgewarmd kan ik beginnen. Met een grote Zenner klem zet ik het bovenste deel van mijn haar naar achteren vast. Ik stijl eerst de onderste plukken haar. Als dit gedaan is (ook aan de andere kant) haal ik de klem eruit en stijl ik het bovenste deel van mijn haar.

En zo ziet mijn haar er na het stijlen uit. Zoals je ziet is het niet 100% stijl, maar dat gaat een beetje lastig omdat mijn haar zo lang is. Helemaal stijl hoeft het van mijn ook niet per se te zijn. Ik vind het fijn als mijn haar gestijld is. Het pluist minder erg dan normaal, het is zachter en het is makkelijker om los te dragen. Toch stijl ik mijn haar niet zo vaak omdat het slecht is voor je haar. En het kost me een half uur om mijn hele haar stijl te krijgen, en daar heb ik niet iedere dag tijd voor.

Zo ziet stijl haar er bij mij uit aan de voorkant. Na een nacht slapen zitten er meestal alweer grove slagen in mijn haar, dit vind ik zelf ook mooi.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn ‘stijl tips’ gehad hebben!

Geef een reactie

