Bruine ooglook met Sleek The Original

Eindelijk weer eens een ooglook tutorial! Ik wilde al langer een natuurlijke ooglook maken met bruine tinten. Ik hou eigenlijk niet zo van bruine oogschaduw, bij anderen vind ik het vaak heel mooi staan maar bij mezelf vond ik het nooit mooi staan. Toch heb ik gewoon eens een keer geprobeerd om een ooglook met bruine kleuren te maken. Het is niet echt een natuurlijke look geworden, maar het is in ieder geval wel met bruine oogschaduw!

Van te voren wil ik even zeggen dat de look niet perfect is en ook de foto’s zijn af en toe wazig. Ik fotografeer nu wel alles met mijn nieuwe camera maar ik moet nog een beetje verschillende manieren van ooglooks fotograferen uit proberen.

Dit is wat ik heb gebruikt, voor de oogschaduw heb ik alleen dit pallet gebruikt, Sleek The Original. Ik heb nummers gezet bij de kleuren die ik heb gebruikt. Verder heb ik een waterproof mascara van Catrice gebruikt, drie kwasten van Hema, een liquid eyeliner van Essence en een oogschaduw basis van Hema.

Als eerste begin je met een oogschaduw basis hierna heb ik nummer 1 aangebracht, dit is een licht roze shimmery kleur. Deze breng je op drie kwart van je ooglid aan en in je binnenste ooghoek.

Hierna heb ik nummer 2 gebruikt, een soort koperachtige kleur. Deze breng je vanaf ongeveer de helft van je ooglid aan.

Nu komt het deel waar je een beetje op moet letten. Je breng nu een heel klein beetje zwart aan. Sleek oogschaduw is heel erg gepigmenteerd, en omdat ik iets te veel op mijn kwast heb gedaan is mijn ooglook iets te donker geworden. Ook staat sleek oogschaduw erom bekend dat het iets lastiger is om te blenden, maar dat vind ik niet zo erg. De zwarte kleur breng je in een kleine V-vorm aan. Dus heel licht in je crease, naar je buitenste ooghoek toe en boven je wimperrand. Hierna moet je: blenden, blenden, blenden! Zorg dat alles goed overloopt, vooral bij zwarte oogschaduw is dat erg belangrijk. Breng hierna alleen nummer 4 nog onder je waterlijn aan.

Deze look is voor mij niet compleet zonder een eyeliner. Dit is het deel wat bij mij mislukte. Ik schoot per ongeluk een beetje uit naar boven waardoor het opeens een dikkere rand word. Ik gebruik normaal altijd een gelliner van Catrice met een kwastje maar dit keer had ik een Liquid eyeliner gebruikt, hierdoor ziet het er ook wat rommeliger uit.

Met mascara valt de eyeliner al iets minder op. Een iets dunner lijntje had ik wat mooier gevonden, maar het kon even niet anders!

Ik heb geprobeerd om de eyeliner nog iets dikker te maken zodat de ‘bobbel’ niet zo opviel, maar dat vond ik ook niet zo mooi.

Uiteindelijk zag de look er vanaf een afstandje toch nog mooi uit vond ik. Ik denk dat ik van mijn fobie voor bruine oogschaduw af begin te komen. Misschien maak ik binnenkort een echte natural look met bruine oogschaduw.

Een gedachte over “Bruine ooglook met Sleek The Original

Geef een reactie

