DIY: Heart bracelet

Vandaag weer een keer een DIY. Op I Spy Diy zag ik in een paar posts een heart bracelet en vandaag laat ik jullie zien hoe je zo’n armband kan maken.

 Mijn hartje is zeker niet ‘perfect’ maar ik vind hem toch best goed gelukt. Ik zou dit armbandje niet zonder andere armbandjes erbij dragen, omdat het dan een beetje kaal is maar met andere armbandjes erbij vind ik het leuk staan!

Het armbandje is niet zo moeilijk om te maken, en je hebt maar heel weinig nodig. Het is dus ook een hele goedkope manier om meerdere armbandjes te maken. Je kan de armbandjes eventueel ook nog vervormen.

Ik ga vandaag proberen jullie zo goed mogelijk uit te leggen hoe je dit armbandje moet maken!

Wat heb je nodig:

Ijzerdraad is te koop bij o.a. de Gamma voor ongeveer 4,20. Tangentjes kan je kopen bij bijvoorbeeld Xenos en Pipo’s.

Stap 1:

Knip een stuk ijzerdraad af, er is geen vaste lengte. Het draad moet sowieso om je pols passen. Daarbij moet nog ongeveer 15 centimeter. Je kan het draad beter iets langer knippen als je niet zeker weet hoe lang hij moet, zo heb je in ieder geval genoeg. Het overige draad kan je er later nog af knippen.

Stap 2:

Draai een stuk ijzerdraad tot een half rondje.

Stap 3:

Draai ongeveer een centimeter van het eerste boogje een twee boogje weer terug naar boven.

Stap 4:

Nu draai je het ijzerdraadje weer terug. Nu heb je drie boogjes.

Stap 5:

Duw de onderste draadjes naar elkaar toe en draai het draadje om het andere ijzerdraadje heen.

Stap 6:

Draai het draadje er twee keer om heen.

Stap 7:

Draai het armbandje nu rond en kijk of hij om je arm past.

Stap 8:

Draai het te lange stuk wat nog over is nu weer tot een boogje. Hierna buig je het boogje om zodat het een haakje word.

Stap 9:

Als het goed is past het armbandje zo dicht.

Links was de eerste keer dat ik het probeerde, niet echt een mooi hartje haha! Maar zoals je ziet, oefening baart kunst.

En dit is het resultaat, ik vind het heel schattig staan, en het is ook heel makkelijk te maken!

4 gedachtes over “DIY: Heart bracelet

  1. Heel leuk! Ik heb alleen geen zin om weer zo’n rol met dat draad te komen, want ik heb al veel te veel knutsel spulletjes. Maar super leuk idee!

Geef een reactie

