DIY: Boeken kaften!

Boeken kaften, sommigen zullen er een hekel aan hebben en sommigen zullen het leuk vinden. Ik hoor bij de mensen die boeken kaften leuk vind! Je kan natuurlijk kant en klaar kaft papier kopen of een simpele kleur maar je kan ook creatief je kaften versieren! Vandaag laat ik jullie een hele simpele manier van kaften zien met iets heel leuks: tape!

In het foldertje van de Hema zag ik dit idee. Bij de Hema verkopen ze rollen tape met leuke printjes voor €2,50. Op een rol tape zit veel tape en ze hebben erg leuke prints. Dit zijn de rollen tape die ik heb gekocht, een basis kleur en voor de rest dunnere rolletjes met printjes. De dunne rolletjes zitten per twee verpakt. Ook kreeg ik nog een gratis rolletje blauw tape. Je krijgt een gratis rolletje bij €15,- aan school artikelen.

Als eerste moet je natuurlijk al je boeken kaften, als je niet meer weet hoe het moet kan je heel simpel even googlen of op youtube zoeken op: ‘boeken kaften.’ Je vind dan gelijk handige tutorials!

Dan nu mijn kaften. Ik heb verschillende rollen kaft papier gekocht 2 met een print, van de Hema en een boekenwinkel. Ook heb ik een simpele roze rol kaftpapier gekocht bij de Action en als laatste nog een rol van de hema, een simpele ‘karton’ achtige rol. De prijzen van de rollen kaftpapier weet ik niet meer precies, die van de Hema en de boekwinkel waren volgens mij rond de €2,50. De rol van de Action was volgens mij maar €0,50.

Als eerste dit boek. Dit boek heb ik gekaft met het ‘karton’ kaft papier zoals ik het maar even noem. Dit is een simpele kaft maar wel leuk om tape op te plakken. Voor deze heb ik de rol met de strik gebruikt en de blauwe.

Uit een krant heb ik verschillende maten hartjes geknipt, deze heb ik er ook opgeplakt met pritstift.

Dit is een voorbeeld van een boek wat ik met roze kaft papier heb gekaft. Hierover heen heb ik deze tape gebruikt.

Je hoeft niet per se een sticker te gebruiken waar je je naam, klas, en het vak op zet. Dit kan je ook gewoon op de kaft zelf schrijven of zoals op de foto hier boven, schrijf alles op de kaft zelf en maak er een randje met tape om heen.

En dit was mijn DIY boeken kaften, heel simpel maar ik vind het er leuk uit zien, ik hoop jullie ook!

6 gedachtes over “DIY: Boeken kaften!

  1. Ik zit nu in groep 8 en ik ga nu ook zeker weten bij de Hema dat karton achtige kaftpapier kopen met leuke printjes. Ook 2 ander printjes hoor!

Geef een reactie

