Quotes…

Een tijd geleden maakte ik een keer een quote nail-art, in dat artikel beloofde ik dat ik ook een keer aan artikel over quotes zou maken. Vandaag dan eindelijk een artikel over quotes.


Als je dit artikel terug wil lezen moet je bij zoeken: ‘quote nails’ invullen.

Wat is een quote?
Quote is eigenlijk Engels voor citeren. Misschien ken je het woord citeren wel. Citeren is een  stukje uit een tekst of iets wat iemand heeft gezegd tussen haakjes zetten. Zo zijn er bijvoorbeeld beroemde uitspraken van artiesten bij een quote zet je dit dan tussen haakjes, soms staat de naam er ook bij.

Mijn favoriete quotes:

– “Dont dream your life, live your dreams”
Deze quote staat ook rechts in de sidebar van mijn blog. Ik vind dit een van de mooiste quotes die ik ken. De quote betekend dat je niet je leven moet dromen, maar je droom moet na leven.

Meestal vind ik quotes die iets met dromen te maken hebben wel mooi, nog een paar voorbeelden:

“If you can dream it, you can do it.”

“A dream is a wish, your heart makes.”

“Dream a little dream.”

“You are my fairytale, my dream when i’m not sleeping.”

“Every great dream, begins with a dreamer.”

Sommige quotes zijn misschien wel een beetje van die dingen die je zo vaak hoort, maar toch blijf ik zulke zinnetjes mooi vinden. En cursief vind ik altijd bij zulk soort zinnetjes horen haha!

– “We are all born to be somebody”
Ook dit vind ik een simpele maar mooie quote. Vertaald naar het Nederlands: We zijn allemaal geboren om iemand te zijn. Iedereen is speciaal, en daar gaat deze quote wat mij betreft ook een beetje over.

– “Sometimes the wrong choices bring us to the right places”
Dit is net zoiets als: van fouten kan je leren, maar dan net iets anders.

– “Beauty isn’t in the face, beauty is a light in the heart”
Een hele belangrijke quote wat mij betreft. Make-up is niet alles. Natuurlijk vind bijna iedereen zichzelf er beter uit zien met een beetje make-up. Maar het is ook belangrijk dat je een mooi innerlijk hebt. Je ziet vaak dat mensen die er iets anders uit zien, en buiten gesloten worden, alleen omdat ze er misschien anders uit zien dan ‘normaal’? Maar ik vind eigenlijk dat er geen ‘normaal’ uiterlijk is. En ik vind dat je karakter net zo belangrijk is als je uiterlijk.

Nog wat andere quotes, ook wat quotes die met liefde te maken hebben:

Most importantly, keep smiling. Because life is a beautiful thing, and there’s so much to smile about”

“Don’t give up, just be you, cause life’s too short to be anybody else”
“You will never fail if you don´t give up”
If love was a story, we would meet on the first page”
Love is like a fairytale. You just have to believe it”
“Be yourself, everybody else is already taken”

Ik hou in ieder geval van zulk soort zinnetjes. Niet van allemaal en ik vind wat serieuzere quotes ook mooi, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ook vind ik quotes uit bepaalde sprookjes mooi, over ‘serieuzere’ quotes en disney quotes zal ik binnenkort nog een keer een artikel schrijven!

Ik hoop dat jullie zo’n lifestyle artikel ook weer een keer leuk vonden!

Geef een reactie

