Tutorial: Braided hairband; half up half down hairstyle

Vandaag een simpele maar hele mooie haarstijl. Normaal probeer ik altijd eerst de haarstijlen bij mijn eigen haar, maar voor deze haarstijl is mijn haar te lang. Daarom heb ik deze haarstijl bij mijn zusje gedaan.

Als eerste begin je met een scheiding. Het maakt niet uit of het een midden scheiding  is of een zij scheiding. Bij mijn zusje heb ik een zij scheiding gedaan. Op de foto lijkt het net of mijn zusjes haar een beetje grijs is maar dit komt door een droogshampoo, binnenkort komt hier nog een review over.

Er zijn verschillende manieren waarop je deze haar stijl kan maken. Ik begin aan beide kanten met een pluk haar. Je kan gewoon een normale vlecht maken zodner in te vlechten maar ik vind het leuker om het in te vlechten met een dutch braid. Als je een artikel over de dutchbraid wil lezen, vul dan in de zoekbalk boven in: dutch braid in. Ik heb dus een stukje ingevlochten. Door de techniek van de dutchbraid ligt de vlecht meer ‘op’ je hoofd. Dat vond ik bij deze haarstijl wel mooi! Vlecht niet heel je hoofd rond, maar stop ongeveer op de plek waar mijn hand op de foto zit.

Vlecht vanaf het ingevlochten deel verder met een normale vlecht. Zet het einde van het vlechtje vast met een dun elastiekje. Het is het mooiste als je een stiekje gebruikt wat dezelfde kleur is als je haar of als het een doorzichtig elastiekje is. Ik heb gewoon kleine gekleurde elastiekjes gebruikt.

Als je aan beide kanten van je hoofd een vlechtje hebt gemaakt ga je verder met de volgende stap. Leg nu het ene vlechtje bovenlangs de andere. Kijk of de vlechtjes mooi vallen.


Door het invlechten is er onder het ingevlochten deel een klein beetje ruimte ontstaan. Hier kan je als het goed is je vinger onder doen. In deze ruimte stop je het uiteinde van het vlechtje. Waarschijnlijk blifjt het vlechtje zo al een beetje zitten maar je moet het vlechtje ook nog vast zetten met een schuifspeldje. Ook bij de schuifspeldjes is het het mooiste als de schuifspeldjes dezelfde kleur hebben als je haar. Het schuifspeldje schuif je ook in ‘de ruimte’ onder het ingevlochten vlechtje. Doe dit aan allebei de kanten en zorg dat de vlechtjes goed vast zitten.

Ik vind dit echt een mooie haarstijl. Super simpel maar het staat heel classy doordat je geen elastiekjes of speldjes ziet.

6 gedachtes over “Tutorial: Braided hairband; half up half down hairstyle

    • Ik denk dat de roomtour over ongeveer 4 weken komt, ik weet nog niet zeker hoe lang het precies duurt want mijn kast word nu wit geschilderd dus ik wil de roomtour pas opnemen als mijn kast klaar is (;

Geef een reactie

